Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Diskutera Turkiet
2010-07-30 22:19

Valuta i Turkiet

Hej!
Åker till Turkiet på Tisdag & undrar nu om det går bra att använda Euro enbart, eller om det är väldigt krångligt?
På banken sa dem att det går fint, men vad vet dom, haha.
Väldigt tacksam för snabba svar!
2010-07-30 22:51
Det är OK med Euro, för något år sedan var det även OK med svenska kronor. Men jag rekomenderar att även ha turkisk valutan när man går på restaurang, handlar småsaker som vatten o s v. Då man handlar på marknader o s v kan euro vara fördelaktigare när man prutar..
2010-07-31 01:04
Tack för infon! :)

Jag har växlat till bara Euro, men jag kan väl växla en mindre summa i Alanya? :)
2010-07-31 10:19
Hej! De flesta turker i Alanya ville faktiskt att man skulle betala med Euro och det kändes som att de blev sura om man betalade med lira, så Euro blir jättebra. Du behöver nog inte växla till lira eftersom alla vill ha Euro!
Skriv svar
Visningar: 5626  |  Dela med andra:    
Alla sista minuten till Turkiet
Alla sista minuten till Turkiet
av Lina, 6 maj 2015
Här är alla billiga resor till svenskarnas favorit - Turkiet är och har länge varit ett av de mest populära resmålen bland oss svenskar. Landet erbjuder som vanligt strålande sol, ...
Marmariskustens pärlor
Marmariskustens pärlor
av Lina, 5 maj 2015
Segelbåtar, grönklädda kullar och lagunliknande bukter - Vid det Egeiska havet, med närhet till den grekiska övärlden, ligger Marmariskusten som är en av Turkiets vackraste ...
Billigaste resorna till Turkiet i april och maj
Billigaste resorna till Turkiet i april och maj
av Lina, 5 apr 2015
Hitta vårens solresa till fyndpris - Tycker du som vi, att solen och värmen tar alldeles för lång tid på sig att nå Sverige? Ta saken i egna händer och möt värmen på sydligare ...
Här bor barnfamiljen bäst i Turkiet
Här bor barnfamiljen bäst i Turkiet
av Stine, 4 apr 2015
Reser du med barn och vill ha det lite extra bekvämt har vi här letat fram hotell som har det lilla extra, som ofta kan betyda väldigt mycket. Turkiet är en semesterfavorit hos ...
Relaterade sökningar

valuta turkiet

,

euro i turkiet

,

turkisk valuta

,

bästa valutan i turkiet 2013

,

valuta turkiet euro

Erbjudanden från reseföretag