Vad kan en resa till Nya Zeeland kosta?

Av Noopal
11 sep. 2012 11:50
Visningar: 4894
Hej på er!

Jag är i planeringsstadiet av en resa till Nya Zeeland. Alternativt också hinna med några dagar i Australien.

Min fundering är vad en sådan resa kan tänkas kosta? Självklart är det en del "om" och men". Men har kikat på tillexempel TEMA-resor som har paketresor för ca 70 000kr. Innan man har hunnit sparat ihop till den summan så har man ju längtat ihjäl sig :)

Om jag bokar alla flyg själv(endast flygstol) siktar på att bo på vandrarhem, inte käka så jäkla flodigt,men ändå kunna lägga bra med pengar på utflykter och aktiviteter.

Har någon gjort en resa Nya Zeeland/Australen i ca 3 veckor och levt backpackinglife, men för den delen inte toksnålat. Vad fick ni betala för en sådan resa? Vad kan en sådan resa tänkas kosta?

Tacksam för alla idéer kring en sådan trip.

/Micke
11 sep. 2012 20:16
Hej!
Sök efter en "jorden runt" biljett hos t.ex Star Alliance (Air New Zealand m.fl) En sådan kan bli mycket billigare än en regljär biljett. För två år sedan betalade vi 15 000/pers för en sådan.
11 sep. 2012 20:29
Australien OCH Nya Zeeland på TRE veckor? Det är ju knappt lönt... Men 70 000 kr lär du inte behöva. Vet inte exakt vad ni vill göra under dessa veckor men räkna med 300-500 kr/dag för boende och mat. Mycket beroende på hur mycket du vill laga sjäv och hur mycket du vill äta ute.

Utflykter och sånt kostar en del. Du kan ju googla på sånt du vill göra och se vad det kostar.