Diskussioner: Tips & råd om Brasilien
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Kite Brasilien LYXmäklarna en familjeaffär - var är de i Brasilien?
Brasilien
Travelmaria,
2 juni 2023
Senaste svar av Bercar
för 2 år sedan
Såg på programmet LYXmäklarna en familjeaffär Netflix, i sista programmet åker de till Brasilien för att köpa bostad nära där de älskar är kitesurfar.
Vet du var de är någonstans?
Blev helt tagen av hur vackert det var.
Nästa fråga - när är det bäst att åka? Kan man åka dit på sommaren?
Tack ...
Brasilien i juni
Brasilien
Linneaagren,
12 feb. 2018
Senaste svar av Mcenroe
för 8 år sedan
Hej!
Jag ska ut på en resa i Sydamerika som avslutas i Rio de Janeiro. Tanken var att resa runt lite, gärna hitta några stränder att slappa vid men också få in lite äventyr. Har hört att det ska vara lite varmare längre norrut, är det någon som vet? Är superintresserad av andra tips och spännande ...
Sevärt mellan Rio de Janeiro och iguazofallen
Brasilien
Tobbz,
12 jan. 2017
Senaste svar av Mcenroe
för 9 år sedan
Hej,
Jag och min flickvän reser i slutet av januari till Brasilien där vi startar i Rio de Janeiro i några dagar, för att sedan ta oss med buss mot Iguazufallen. På vägen dit tänkte vi göra några stopp men har svårt att avgöra vad som är mest sevärt och smidigt att ta sig till.
Vi är ...
Flytta till Brasilien
Brasilien
Andreawes,
29 okt. 2016
Senaste svar av Zappe50
för 9 år sedan
Hejhej!
I våras volontärarbetade jag i södra Brasilien. Jag blev helt kär i landet och kan inte tänka på annat än att åka tillbaka!
Helst vill jag till Rio eller Florianopolis men kan också tänka mig andra städer. Spelar inte så stor roll vart/hur men vill vara borta minst några månader. Har ...
Säkerhet i Sao Paulo?
Brasilien
Cravings,
8 maj 2016
Senaste svar av Mcenroe
för 10 år sedan
Hej, jag funderar på att resa själv till Sao Paulo, är det en dålig idé? Man hör ofta om kriminaliteten kring RIO. Är det någon som har varit där som har lite erfarenhet och kan ge tips? Jag vet, det är en enorm stad. Men det finns väl vissa områden som är värre än andra, precis som i alla andra ...
2 veckor i södra Brasilien
Brasilien
Thernztrom,
17 feb. 2016
Senaste svar av Thernztrom
för 10 år sedan
Hej!
I sommar åker jag och en vän till Brasilien i 15 dagar. Vi landar i Campinas utanför Sao Paolo.
Har tittat runt lite på andra trådar om brasilien och det som känns intressant än så länge är:
- Iguazu Falls
- Rio (Bad & stränder, Sockertoppen, Corcovado)
- Sao Paolo (shopping och ...
Sol och bad
Brasilien
Mathildaj,
11 aug. 2015
Senaste svar av Mcenroe
för 10 år sedan
Hej! Jag undrar om någon har lite tips angående resmål till brasilien? Det är så att jag, två vuxna och två barn är intresserade av att åka dit men har inte en aning om vart.
Vi vill ha sol, bad, snorkling, god/billig mat, samt fin natur.
Har inte hittat något bolag som har flyg+hotell så undrar ...
Hyra liten buss för 8 personer?
Brasilien
Tornberg,
21 juni 2015
Senaste svar av Birgere
för 10 år sedan
Vi ska åka till Ubatuba med 4 vuxna och 4 barn och vi landar i Sao Paulo.
Med frågan är hur vi ska ta oss till Ubatuba? Helst vill vi ju ha tag på en liten buss som rymmer oss alla, men jag har svårt att hitta nått ställe som hyr ut dessa.
Nån som har något förslag?
//Tony.
Råd att göra i Rio för soloresenär
Brasilien
Miamarian,
19 apr. 2015
Senaste svar av Mcenroe
för 11 år sedan
Hejsan!
Jag hoppas att ni med erfarenheter från rio skulle vilja ta en minut och fundera och svara på lite frågor och även berätta och dela era erfarenheter!
Jag skall snart sätta mig på planet mot Rio, solo då min resekamrat hopparat i sista minuten! Jag har införskaffat en bok och surfat runt ...
Två vuxna och ett barn till Rio de Janeiro
Brasilien
Idapia,
28 feb. 2015
Senaste svar av Amd90
för 11 år sedan
Vi är en familj, två vuxna och ett barn som funderar lite på Rio i nov. Vi reser mycket men nästan bara charter. Nu funderar vi på att boka själva flyg och hotell. Någon som har erfarenhet? Är det hög kriminalitet? Bra mat? Var ska man bo? Alltså jag har hur mycket frågor som helst ...
Tack på ...
Backpacking i Colombia och Brasilien.
Brasilien
Lillgubbs,
30 jan. 2015
Senaste svar av Jonas73
för 11 år sedan
Hej alla globetrotters! Jag och en vän planerar att åka på en kortare tur ca 3,5 vecka till Colombia och Brasilien i början av Maj. Tänkte kolla om någon gjort en liknande resa och kan tippsa om vilken ordning som passar bäst att besöka de olika länderna samt hur vädret är denna givna tidpunk. ...
Varning i Amazonasfloden
Brasilien
Legusta,
11 mars 2007
Senaste svar av Men_nej
för 11 år sedan
Simma absolut inte under några som helst omständigheter naken i Amazonfloden eller pissa där.
Många känner nog inte till Vampyr Kattfisk (Candirú - Vandellia cirrhosa). Ännu värre fruktat än pirayaan.
Vampyrfisken - Candirú eller Canero (Vandellia cirrhosa) eller tandpetarfisken är en ...
Rio de Janeiro med mera
Brasilien
Alakorinte,
20 dec. 2013
Senaste svar av Dayinrio
för 12 år sedan
Lite impulsivt köpte jag två flygbiljetter till Rio de Janeiro, vi reser i slutet av mars. Så nu önskar jag mig tips! Jag tänker mig att vi ska starta och avsluta med ett par dagar i Rio. Mellan detta funderar jag på Ilha Grande. Är det någon som vet ett mysigt inte för dyrt boende i Rio? Finns det ...
Hur är säkerhetsläget i Brasilien?
Brasilien
Annl,
13 maj 2012
Senaste svar av Annl
för 13 år sedan
Hej,
Hur är Brasilien säkerhetsmässigt att turista i?
Har hört att man rensat upp och städat och att det nu ska vara mycket bättre?
Någon som kan säga något klokt?
Tack på förhand!
Resa med barn (6 och 4 år)
Brasilien
Eren7803,
23 feb. 2013
Senaste svar av Theelf
för 13 år sedan
Hej!
Vi har just börjat planera en resa till Brasilien (och eventuellt några närliggande Sydamerikanska länder). Vi åker nästa vinter och blir borta i drygt 2 månader. Våra barn är 6 och 4 år och gillar det barn gillar mest (djur, stränder, dans, folkliv) och som alltid med barn är väl problemet ...
Mysiga platser i närheten av Sao Paulo.
Brasilien
Yfredlund,
7 sep. 2011
Senaste svar av Theelf
för 14 år sedan
Hej, ska åka till Sao Paulo i vinter, men har inte en aning om vart man ska ta vägen för att få en skön sol o bad semester i detta område.
Kom gärna med alla möjliga tips.
Tack på förhand
Vaccin - Rio
Brasilien
Btwzbzi,
23 aug. 2011
Senaste svar av Btwzbzi
för 14 år sedan
Hej!
Jag ska resa till rio de janeiro i februari.
Någon som åkt dit? Vad har du isåfall tagit för sprutor?
"Kriminaliteten" i Brasilien !! ??
Brasilien
Zappe50,
5 jan. 2008
Senaste svar av Floridasidanse
för 14 år sedan
>Citerat från aquaholic:
>Har varit skeptisk till just Brasilien för att kriminaliten är så hög. Men nångång hamnar man väl där också.
Jag måste bara få kommentera inlägget från Aquaholic angående påståendet om kriminaliteten här i Brasilien !
Först och främst måste man inse att Brasilien ...
Taxi i Rio de Janeiro
Brasilien
Clonn,
12 dec. 2010
Senaste svar av Tj
för 15 år sedan
Hej, åker till Rio i sommar med mina tonåringar och har lite funderingar kring taxi från flygplatsen. Jag har hört att man kan bli körd till en favela och rånad om man väljer fel taxi. Det låter ju inget vidare så därför skulle jag vilja ha tips på vilka taxibolag som är "säkra". Är det bäst att ...
Hur är det i Brasilien under svensk sommar?
Brasilien
Camen,
24 feb. 2011
Senaste svar av Camen
för 15 år sedan
Hejsan!
Är det någon som varit i Brasilien då vi har sommar här i Sverige? Har förstått att det är lågsäsong, men hur låg är egentligen säsongen under juli månad? Är det stendött och sämre väder eller är det fortfarande livligt och varmt?