Vad får man inte missa i Chile ?

Av Tavla20
20 nov. 2009 15:00
Visningar: 4359
jag och min pojkvän ska åka till Chile

Behöver lite tips på ställen i Chile

Intressanta ställen att se

Vad får man inte missa i Chile

Var ska man bo i Santiago ?
10 sep. 2010 15:13
Hej! jag har varit i chile i 5 veckor. jag bodde på ett jätte mysigt Bed and Breakfast hotell som ligger i Santiago. Manuell monn i providencia. Sjukt mysigt, man känner sig som hemma och som en familj där :)

Det finns en jätte mysig ort där, där är det varje dag en hantverks marknad som ligger i los Dominicos.
Det finns ett stort och billigt Zoo man kan gå på. 30 kr per person. Brevid den ligger också en jätte stor linbana, men som jag tyvärr inte kunde åka upp i pga av jordbävningen som var i mars. Det var då jag var där.
Vet en bra shopping gata..
Hör av dej om du vill ha mera tips..

/ Elin
Av Arcile
3 dec. 2011 18:09
Hej,
hur gick det? åker nu i december.

har du några tips?
4 dec. 2011 18:01
Hej
Jag brukar alltid rekommendera Valparasio/Vinja del Mar. Och passa på att
åka till Påskön när man ända är i krokarna.
Av Arcile
5 dec. 2011 09:45
Börjar planera lite, blir iallafall:
- En sväng till San Pedro de Atacama
- En vingårdstrip till Santa Cruz / Lapostolle
- Valparaiso / Vina del mar

Skippar påskön då jag inte gillar stenar

Sen vet jag inte...
Av Zennors
5 dec. 2011 21:05
Hej, jag har rest runt i Chile även om det var ett tag sen, men jag skulle definitivt ta mig till San Pedro de Atacama. Det är ett måste att se med allt som finns runt omkring där. Vi var i Val de la luna både på dagen och på natten, vi åkte upp till vulkanerna och kokade ägg i källorna till frukost, såg salthavet och alla Flamingos etc.
Sen beror det ju på vad ni helst vill se, norrut är mest öken, man åker mil efter mil på vägar med grå sand tills man kommer till städerna längst kusten som är rätt trevliga. Lauca(nationalparken i norr)är kul att se med alla lamor, samt att man kan åka över till Bolivia, om inte annat bara till gränsen för att se ut från en av Chiles högsta punkter.
Åker man söderut från Santiago är det mer naturskönt med berg, vulkaner och floder. Jag tycker jättemycket om en liten kuststad som heter Pichilemu, en skön surfby, med härliga relaxade människor. På vägen hit kan man stanna på massor av vinerier.
Puerto Mont är jättevackert och kanske mer för dem som tycker om att vandra etc. Det finns flera floder där man kan fiska, paddla etc.
Hoppas ni får en fantastisk resa!
Mvh Petra
Av Hheejj
21 aug. 2015 22:56
Hej
Hoppas ni hade det kul i Chile "Tavla20", Har du några tips till oss på vad du tyckte var värt att se på er resa?, ska dit i December, en månad. Ska bo i Viña del mar och sedan åka runt lite till det som bör ses.

Såg att du tipsade om bolivia och Atacama.
Hur lång tid tog det från santiago till Atacama?
Och hur var vägarna när ni åkte vidare från atacama till Bolivia, var det läskiga bergsvägar? Hur lång tid tog det från atacama till bolivia?

Mvh H