Vacker alpsjö, en bit från Genève eller Zürich, för semester med småbarn

Av Danny74
23 juli 2015 11:42
Visningar: 1597
Det går att flyga ganska billigt till Genève och Zürich, men frågan är vart man tar vägen sedan om man vill ha en halvlugn semestervecka med tre stycken barn 0-6 år. Jag tänker mig en vacker alpsjö, något mysigt pensionat eller fint hotell eller en stuga att hyra.

Tack på förhand för tips!
23 juli 2015 15:46
Jag är nyligen hemkommen från Schweiz. Vi bodde på en camping utanför Interlaken som heter Manor Farm. Vi hyrde en villavagn där. Den ligger vackert vid en sjö där det finns möjlighet att bada. Vi fick ett turistkort som gav olika rabatter, t.ex att åka båt eller buss gratis från campingen in till byn Interlaken. Håller med föregående inlägg, det är otroligt dyrt i Schweiz. Vi lagade mat hela tiden och hade med oss matsäck när vi vandrade i alperna.
23 juli 2015 16:56
Interlaken är fantastiskt vackert och det lät ju trevligt på den campingen.
http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g188081-d267430-Reviews-Manor_Farm-Interlaken_Bernese_Oberland_Canton_of_Bern.html

Jag har ju haft förmånen att vara mycket i Schweiz då jag har släkt som bor där och så har jag även jobbat en kort stund i Grindelwald.
Dessutom har jag nog åkt tåg och bil genom hela landet flera ggr.
Bröt tom med mitt ben efter lite störtlopp i St. Moritz 1985 och låg där på en specialklinik i 10 dagar.
Så visst Schweiz är ett mycket vackert land men dyrt dyrt.
Mvh