Utresa

25 sep. 2016 14:32
Visningar: 537
Hej!
Jag har precis bokat en resa till Indonesien, men har ingen utresa än så länge. Hur är bästa sättet att göra med det? Jag vill gärna hålla det så flexibelt som möjligt, så är det bäst att köpa en ombokningsbar flygbiljett eller finns det någon billig båtbiljett som jag kan köpa bara för att ha och visa upp när jag landar?

Tack på förhand!
Av Sierra
25 sep. 2016 16:33
Omöjligt att svara på. Indonesien är stort och "långt". Var kommer du att hålla till?
Billigaste utresan är väl färja från Bintang till Singapore....men då skall du ju ta dig till Bintang först....
25 sep. 2016 16:42
Det är lite det jag inte vet än! Därför tänkte jag båtresa att ha bara för att visa upp, och strunta i att använda sen. Men det kanske är en dålig idé? Jag kommer antagligen hålla till kring Balk och Lombok.
Av Sierra
26 sep. 2016 10:42
Köp en flygbiljett med AirAsia från Bali/Lombok till Kuala Lumpur med avgång 29 dagar efter att du anländer till Indonesien. Då utnyttjar du ditt uppehållstillstånd maximalt då du får 30 dagar (inkl ankomst- och avresedag) när du anländer. Pris 500-700 SEK:
27 sep. 2016 17:00
Citerat från Sierra:
Köp en flygbiljett med AirAsia från Bali/Lombok till Kuala Lumpur med avgång 29 dagar efter att du anländer till Indonesien. Då utnyttjar du ditt uppehållstillstånd maximalt då du får 30 dagar (inkl ankomst- och avresedag) när du anländer. Pris 500-700 SEK:
Tack för tips!