Utflykter från Koh Lanta

7 sep. 2018 14:52
Visningar: 1207
Kommer i vinter utgå från Koh Lanta under fem veckor. Vill gärna ha tips på aktiviteter, dagsutflykter men även ett-par-nätters-utflykter. Har prelbokat phi phi 3 dagar men börjar tveka, kanske några andra mindre exploaterade öar istället? Två tonårsbarn och två vuxna.
Av Sofia79
13 sep. 2018 20:44
Koh Lipe lär vara magiskt
Av Sierra
14 sep. 2018 09:32
Det går inte att åka på dagsutflykt till Lipe men att lägga ett par nätter där är värt båttransfern.
15 sep. 2018 11:56
Koh Jum är ju mysigt och ganska oexploaterat (iallafall Pu-delen).
Av Yoppe
26 sep. 2018 22:20
Som tidigare Ko lipe,det är dock 3 tim med speedboat men värt det. Ta Dagstur 4 island tour första dagarna så besöker ni några av de närmaste öarna nedanför Lanta som ex Ko Mook så får ni en känsla om ni vill ta någon natt på dessa öar.
Av Monki66
1 okt. 2018 15:08
Phi phi är exploaterat, men bor man på rätt ställe är det helt ok. Mitt tips är att bo efter tonsai beach på t.ex Phi phi villa resort. Bästa läget på den delen av stranden och lugnt men ändå nära till allt.

Koh Ngai (Koh Hai) och Koh Mook ligger också nära till från Lanta. Koh Mook har en liten trevlig Thaiby och där har ni Emerald Cave och härliga stränder. Koh Hai har ingen lokalbefolkning men är absolut mysigt för några dagar.
Båda har fina stränder och möjlighet till snorkling.
40 och 60 min speedboat från Lanta.
5 okt. 2018 10:14
Koh Lipe har vi varit på, som sagt underbart.
Men hoppas på att kunna se lite annat också.
Känns ju ok att ta sig till Phi Phi som vi prelbokat då vi isf bor brevid Phi Phi villa resort på Andaman.
Four Island tour kan ju vara bra att ta i början på trippen om vi vill ta ett par dagar senare.
Mer tips TACK....
2 dec. 2018 20:41
Vet inte hur gamla tonåringarna är nu, men vi åker alltid och hälsar på Lanta Animal Welfare någon timme när vi är där. Mangroveträsket brukar vara riktigt bra, bra guider mycket apor. Emarald cave är ju lite kul, att simma genom den 80 meter mörka grottan. Gillar inte att åka långa skumpiga båtturer, så jag föredrar öarna närmast Lanta, såsom Koh Ngai för några nätter, inget att göra kvällstid men har bra snorkling på dagen. Koh Kradan också. Annars hyra moppar eller bara ta en tuk-tuk och dra runt lite och kolla stränder. Ha en trevlig resa - Lanta är underbart.