Usa, tips?

1 aug. 2014 22:16
Visningar: 115
Tjena!
Har senaste tiden börjat känna ett enormt sug efter att packa ryggsäcken igen och dra iväg. Usa lockar denna gången, har aldrig varit där tidigare så.
Kommer med största sannolikhet att resa själv igen, så tänkte kolla med folk med erfarenhet av detta där borta. Är de lika lätt att ta sig runt som de tex är i Australien, om man inte hyr bil och vill flyga till varje ställe.

Australien har ju Gumtree där de är busenkelt att hitta lift och tillfälliga reskamrater, funker ex craigslist på liknande sätt eller finns de andra sidor jag bör se på?
Tänkte möjligen starta i Miami runt april, sedan får vi se, men planen blir att drifta runt ett par månader och sluta i Kalifornien. Budget är också ganska intressant, men ganska svårbedömt, beror ju hel på vad man ska göra, en känner att jag bör ha över 100 000 iaf?

Tips och trix tas emot med öppna armar.

Inte helt lost då jag backpackade Australien/NZ i 6månader för ett par år sedan, de också på egen hand.
Av Peter_o
2 aug. 2014 11:13
Har du läst http://expertvagabond.com/hitchhiking-america/ ?

Annars brukar nog kommentarerna vara som den här som jag snott från travelforum.se:
Klart det funkar, men med våldskulturen i USA skulle jag vara ganska försiktig. Jag skulle istället kollat på craigslist.com, roadtripamerica.com, couchsurfing.com etc om det är folk som ska åka och vill ha med sig någon som delar bensin. Det blir ju inte lika spontant men man kan få en åtminstone liten uppfattning om personen innan man ger sig iväg.

/PeterO