usa med familjen

Av Mist001
16 okt. 2014 22:23
Visningar: 181
Är en familj med 3 barn (7,11 och 13) som tillsammans med mina föräldrar ska åka till USA i sep 2015. Intresserad av förslag på hotell. New york, LA, SFO och Las Vegas. Bra standard, familj, gärna pool och bra läge. Vilka är era bästa tips!
// Mia
Av Birgere
18 okt. 2014 09:45
Mina bästa tips. Läs alla liknande inlägg på RG samt hyr 2 bilar.
Av Peter_o
18 okt. 2014 13:04
Jag antar resan kommer att vara minst 3 veckor. Borde den då inte förläggas till augusti med tanke på skolplikten vi har i Sverige?
/PeterO
Av Myran10
25 okt. 2014 11:44
Nej, usch och fy vad jag tröttnat på denna sida! Jag har haft mkt bra hjälp av reseguiden.se när vi planerat resor tidigare men nu tycker jag det går utför. Så tråkigt med alla självutnämnda proffs som snorkigt hänvisar till att "sök på tidigare trådar i detta ämne" och måste påpeka/ifrågasätta de val som frågeställaren gjort tex hur många dagar man planerat på varje ställe eller om skolplikten tillåter att man åker. Dela med er av tankar och erfarenheter, det är ju därför man ställer en fråga på forumet, men låt var och en göra sina val och moralisera inte över detta, tack!

Personligen tycker jag Mias fråga är bra! Gamla trådar är super (men det är bra om dom inte är alltför många år) och tillsammans med all den info man idag kan hitta på nätet så får man ofta snabbt kläm på resemålet. Jag tror inte alls en sådan här allmän fråga ställs av lathet, som ngn skrev i en tidigare tråd, utan för att man till slut kommer till en punkt där man måste värdera och sålla all info man hittat samt prioritera
vad man vill på denna resa (rutt, antal dagar på varje ställe, boende var...). Jag tycker det är bra att sådana här frågor återkommer regelbundet! Och ni som tycker att ni tröttnat på att svara gång på gång - låt bli! Kanske kan forumet då bli mer levande - och fler vågar uttrycka och dela med sig av sin erfarenheter!

Ledsen Mia, har tyvärr inget konkret att komma med när det gäller din fråga. Hoppas ngn annan har det!
Av Birgere
25 okt. 2014 13:32
Citerat från Myran10:
Nej, usch och fy vad jag tröttnat på denna sida! Jag har haft mkt bra hjälp av reseguiden.se när vi planerat resor tidigare men nu tycker jag det går utför. Så tråkigt med alla självutnämnda proffs som snorkigt hänvisar till att "sök på tidigare trådar i detta ämne" och måste påpeka/ifrågasätta de val som frågeställaren gjort tex hur många dagar man planerat på varje ställe eller om skolplikten tillåter att man åker. Dela med er av tankar och erfarenheter, det är ju därför man ställer en fråga på forumet, men låt var och en göra sina val och moralisera inte över detta, tack!

Personligen tycker jag Mias fråga är bra! Gamla trådar är super (men det är bra om dom inte är alltför många år) och tillsammans med all den info man idag kan hitta på nätet så får man ofta snabbt kläm på resemålet. Jag tror inte alls en sådan här allmän fråga ställs av lathet, som ngn skrev i en tidigare tråd, utan för att man till slut kommer till en punkt där man måste värdera och sålla all info man hittat samt prioritera
vad man vill på denna resa (rutt, antal dagar på varje ställe, boende var...). Jag tycker det är bra att sådana här frågor återkommer regelbundet! Och ni som tycker att ni tröttnat på att svara gång på gång - låt bli! Kanske kan forumet då bli mer levande - och fler vågar uttrycka och dela med sig av sin erfarenheter!

Ledsen Mia, har tyvärr inget konkret att komma med när det gäller din fråga. Hoppas ngn annan har det!
Istället för att bara spy galla omkring dig så kunde du ju hjälpt Mist001 genom att sitta och klippa o klistra tex dom två senaste veckornas inlägg som besvarar frågeställningen. Säker mycket effektivare än att någon stackare ska sitta o skriva samma sak om-o-om igen vecka efter vecka.

Jag är övertygad om att Mist001 tagit an sig tipsen i tråden och efter lästa några hundra inlägg från dom senaste månaderna kommer att återkomma med några specifika frågor som inte finns svar på.

I övrigt så är bästa sättet att skaffa sig en bra bild av hotellen att titta på TrpAdvisor, speciellt recensioner från det senaste månaderna.
Av Peter_o
25 okt. 2014 14:48
Ok, det var väl ett gränsfall att ifrågasätta rätten till ledighet från skolan. Men jag påminnde mig diskussioner där somliga tycker att det är ok att jobba utan visum och övrträda 90-dagarsregeln. Sådana diskussioner tycker jag hör hemma på flashback och liknande furum.
/PeterO
Av Peter_o
25 okt. 2014 16:03
Men tillfrågorna:
Vill ni ha pool även i New York? Verkar för mig vara lite knepigt att kombinera pool, 7 personer och bra läge i den staden. Vill ni ha ett boende är väl dessutom lägenhet enda alternativet. Kolla i så fall arnbnb.com och liknande sajter.
Hotell med rum för 4 finns ju rätt gott om, så det kanske är en bättre lösning som kan uppfylla era önskemål. Dock bruka och 4-bäddsrum ha två dubbelsängar och rummen i NY är generellt små.

Jag vill minnas att jag läst om bra lägenhetshotell i detta forum. Men jag har just nu så krattig internetförbindelse att jag har svårt att söka fram det. Det finns en speciell markering man kan göra i hotels.com för att söka på lägenhetshotell. Liksom att man kan söka på antalet personer.

/PeterO
Av Myran10
25 okt. 2014 16:34
Ja Birgere, det var just den attityden jag syftade på! Jag tror Mist 001 är fullt kapabel att själv söka gamla trådar. Idag har dom flesta tillräcklig datavana för att fixa det. Tripadvisor, och en del liknande sidor, tror jag också att många känner till och redan nyttjar... det är inte därför man skriver en fråga på resguiden! Och när det gäller "den stackare som ska sitta och skriva samma sak om och om igen" så ja... känner man så kanske man ska lägga ner svarandet. Jag har haft mkt god nytta av resguiden och är tacksam för att andra tar sig tid att svara på mina inlägg men jag tror att om man vill ha ett levande och aktivt forum så bör man undanhålla sig från syrliga kommentarer och antaganden som man egentligen inte har en aning om. Tycker man att frågan är dum eller irrelevant så låt bli att svara.

Peter o - det är en intressant diskussion både om visum/90-dagars och skolfrånvaro. Åsikter tycker jag absolut man ska ha, + det är bra att diskutera dem, och ibland är det bra att ngn reagerar över ngt som man själv kanske inte har en tanke på. Har själv barn i skolåldern och skolorna idag är restriktiva med att bevilja ledigt. Förståeligt då det blir merjobb för lärarna samt att vi faktiskt har skolplikt. Dock kan det ju vara så att ibland "måste" man åka andra tider än lovet och vem vet, familjen ovan kanske inte ens är bosatta i Sverige utan har andra terminer att ta hänsyn till. Men som du skriver, diskussionen kanske inte ska föras här, utan i ett annat forum. Nu blev ju tråden lite kapad.... :)
Av Mist001
25 okt. 2014 17:44
Tack för alla svar.
Självklart söker jag själv information aktivt överallt på nätet. Är väldigt resvan och har även varit på alla ställen jag frågade om utom Las Vegas. Dock inte med barnen. Därav min fråga om bra familjehotell. Det finns ju ett antal hotell att välja på så min fråga var mer om någon hade ett hotell som varit super och bara kortfattat kunde motivera varför så blir det lättare att sålla bland alla hotell. Alltid bra med tips.

Någon som bott på MGM med barn?

// Mia
Av Birgere
25 okt. 2014 17:48
Citerat från Myran10:
Ja Birgere, det var just den attityden jag syftade på! Jag tror Mist 001 är fullt kapabel att själv söka gamla trådar. Idag har dom flesta tillräcklig datavana för att fixa det. Tripadvisor, och en del liknande sidor, tror jag också att många känner till och redan nyttjar... det är inte därför man skriver en fråga på resguiden! Och när det gäller "den stackare som ska sitta och skriva samma sak om och om igen" så ja... känner man så kanske man ska lägga ner svarandet. Jag har haft mkt god nytta av resguiden och är tacksam för att andra tar sig tid att svara på mina inlägg men jag tror att om man vill ha ett levande och aktivt forum så bör man undanhålla sig från syrliga kommentarer och antaganden som man egentligen inte har en aning om. Tycker man att frågan är dum eller irrelevant så låt bli att svara.

Peter o - det är en intressant diskussion både om visum/90-dagars och skolfrånvaro. Åsikter tycker jag absolut man ska ha, + det är bra att diskutera dem, och ibland är det bra att ngn reagerar över ngt som man själv kanske inte har en tanke på. Har själv barn i skolåldern och skolorna idag är restriktiva med att bevilja ledigt. Förståeligt då det blir merjobb för lärarna samt att vi faktiskt har skolplikt. Dock kan det ju vara så att ibland "måste" man åka andra tider än lovet och vem vet, familjen ovan kanske inte ens är bosatta i Sverige utan har andra terminer att ta hänsyn till. Men som du skriver, diskussionen kanske inte ska föras här, utan i ett annat forum. Nu blev ju tråden lite kapad.... :)
Tråkigt att du fortsätter att spamma forumet med personangrepp och för TS fullständigt irrelevant text. Fortsätter det så här så finns risken att du blir trollstämplad.
Om du vill lära dig mer om problemen med sökfunktionen så finns en del trådar under "site feedback fliken".

Att du på fullaste allvar menar att man inte ska läsa söka o läsa gamla trådar för att få svar är ju helt horribelt. Även om man får några lösryckta svar i sin egen tråd så är det bara en bråkdel av det man hittar i tidigare inlägg och där folk inte orkar svara igen.

Men låt oss strunta i dina problem och fokusera på TS så nämnde peter_o att man kan söka lägenhet i NYC på Airbnb, här ska dock TS vara medveten om att det, med vissa undantag, är olagligt att hyra ut short term privat i NYC. Risken att bli ertappad är förvisso liten men man bör veta att risken finns att det inte finns någon bostad när man släpat sig dit efter en lång flygresa och är helt slutkörd.
25 okt. 2014 18:31
Anser att MGM's poolområde är det bästa i LV. Vi har bott på Signature @MGM som är helt perfekt med möjlighet till uppvärmning och tillgång till nyss nämnda poolområde. Bra läge på strippen oxå. Nybyggt och vi hade dubbla rum med connecting till vår 7 pers familj.
Av Birgere
25 okt. 2014 19:27
Citerat från Mist001:
Tack för alla svar.
Självklart söker jag själv information aktivt överallt på nätet. Är väldigt resvan och har även varit på alla ställen jag frågade om utom Las Vegas. Dock inte med barnen. Därav min fråga om bra familjehotell. Det finns ju ett antal hotell att välja på så min fråga var mer om någon hade ett hotell som varit super och bara kortfattat kunde motivera varför så blir det lättare att sålla bland alla hotell. Alltid bra med tips.

Någon som bott på MGM med barn?

// Mia
tex
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/lasvegas-manalaybay-el-mgm-30092

eller

http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/hotell-i-las-vegas-i-juni-30318

det finns fler LV barntrådar