Turkiet/ Alanya i slutet oktober/början november

23 juli 2012 11:20
Visningar: 9064
Hej!

Vår familj har tänkt att åka iväg en vecka på våra ungdomars novemberlov. Vi har tittat på Turkiet och Alanya vs Gran Canaria. När man jämför dessa båda ställen har ju Turkiet "mellan/lågsäsong", medans Gran Canaria har "mellan/högsäsong" då. Är det någon som har personliga erfarenheter? Enligt tabeller är ju Turkiet både varmare i luft och hav samt har någon soltimme mer. Men- garantier finns ju inte....

Någon? Vi ska betala resan inom fyra dagar..,. Vore toppen om någon hade personliga erfarenheter att dela med sig av...

Tacksam för alla tips!
Av Helle88
23 juli 2012 13:09
Jag har bott i alanya i 4 år, och just dom mån ni tänkt åka är det regn period där. Så hade jag varit er hade jag valt Gran canaria :)
25 juli 2012 16:26
Tack för svar, även om det inte vad det vi ville höra..... =( Då får det väl bli Kanarieöarna igen då.... vi tyckte så mycket om Turkiet när vi var där 2002... Dax att göra det igen, tyckte vi...

Regnar det MYCKET då, eller lite typ, varje dag?... Hur är temperaturen då? För kollar man via resesidorna så verkar det ju så mycket bättre?

//S
Av Jonnyx
26 juli 2012 14:32
Ett annat alternativ är Spanska fastlandet, Costa del Sol har normalt sett bra väder i November. Det finns också betydligt mer att göra på fastlandet än på öarna och jämfört med Turkiet så är allting helt enkelt bättre.
28 juli 2012 17:40
Vi ringde helt enkelt resebyrån och frågade vad de rekommenderade... Så det blev Kanarieöarna- IGEN.. Men- vi vill ju verkligen bara ha sol och bad å då var det det säkraste kortet för den budgeten vi har.

Tack till er som engagerat er i frågan! Detta är ett perfekt forum!

//S
Diskussionen är stängd för nya svar