Tunnelbana i Peking??

Av Fiaff73
12 dec. 2014 08:17
Visningar: 353
Jag och min man har en heldag pga mellanlandning i Peking innan vi åker ner till Thailand. Vi kommer ta oss in till stan för en snabb titt runt den förbjudna staden m.m. Och sen till silkmarket! Pga ev trafikstockning hade vi tänkt åka tunnelbana men fick höra igår att det är som i Japan, FULLPACKADE vagnar!!! De trycker in folk!! Stämmer det?? Jag som lätt får panikkänslor i trånga utrymmen ger mig inte in i detta..;) men vi vill ju inte komma sent till flygplatsen tillbaks.. Det står att taxi tar 0,5 -3 Tim beroende på trafiken!!!!
12 dec. 2014 20:28
När jag var där så åkte jag tunnelbana ett par gånger och ja, ibland var det väldigt mycket folk. Jag tror att det var särskilt på eftermiddagen när många åkte från jobben, tidigare på dagen upplevde jag att det var lugnare.
Av Bibby
12 dec. 2014 21:14
Precis, beror väldigt mycket på tiden. Varit mycket i Beijing, dock några år sen nu men då tycker jag inte att det var fullpackat nån gång.

Åkt tunnelbana en del i Japan och det är långtifrån alltid mycket folk, nästan tomt ibland, men beror givetvis på tid och plats.