Tunisien

18 juli 2010 00:46
Visningar: 1135
Har hittat ett jättebilligt flyg till Tunis.(656:-)
Min fråga är: Om jag nu landar i Tunis, var ska jag söka boende?
Hammamet
? Djerba?
Allt vi vill ha är ett strandnära hotell.
18 juli 2010 10:56
Ja, ni har flera valmöjligheter, Hammamet, Monastir, Djerba, bl.a. Frågan är hur långt (från Tunis) ni vill åka? Resan från flygplatsen till t.ex Djerba kan ta mellan 1-8 tim beroende på om ni väljer flyg eller buss. Bra hotell vid stranden hittar ni på många platser. Ett tips är Vime Sidi Mansour i Djerba, de är ofta fullbokade så det gäller att ha lite tur. Fler hotell i Tunisien hittar ni här: http://sok.hotellin.se/Country/Tunisia.htm
/M.
18 juli 2010 12:07
Om vi inte vill ha så långt från flygplatsen till hotellet, så är det i och kring Hammamet vi ska sikta in oss på, eller?
Hur långt kan där vara emellan?
Av Casper
26 juli 2010 13:48
Allt beror på när det är tänkt du ska vara där om man ska höra sig för med sina kontakter :)
Av Wanneli
5 aug. 2010 22:09
Jag kan nog rek. att åka till Sousse istället från Tunis, då det är generellt billigare än både i Hammamet o Djerba
Tar ett par timmar med louage till SOusse, ta en taxi från flyget o säg att ni ska till louagestationen sen en louage därifrån till sousse, louage långfärdstaxi där man bet. endast för sin plats så man delar den med andra resenärer.
Annars går det tåg till SOusse och även bussar.
Ej dyrt färdmedel ngt av dem att åka med i sv. mått :)

Hotellpriserna är lite högre nu under högsäsong än lågsäsong dock en ca 15 - uppåt dinar e ok pris om man ej e ute efter lyxkpkar på sin sem .

Hammamet är en lite mer tuiristisk ort där det mer eller mindre e uppbyggt kring turismen medan SOusse e mer blandat där man finner det Tn.livet inpå en på nära håll :)
Stranden i Sousse är lång, fin o varm :)