Travelstart? Inget för oss!

Av Pellem
27 aug. 2015 15:39
Visningar: 231
Jag och min fru skall åka till USA och denna gång bokade vi via Travelstart. Ja jag vet... jag borde ha googlat innan men vi lockades väl av nåt och glömde den lilla detaljen. Hade vi gjort det, hade vi handlat resan nån annanstans. Men...
De har ett "servicepaket" som de säljer för 199:- Inte så mycket pengar egentligen men det inger förhoppning om nån slags service! För pengarna skulle man kunna förboka sittplatser. Vi går in på Lufthansa under vårt bokningsnummer men kan inte boka, trots att vi tycker att vi betalt för det. Försöker få tag på Travelstart via mejl. Jodå, ett automatmail lovar att komma tillbaka ett par dagar senare innan kl 15.00. Låter lovande! kl 15.01 får jag nytt automatmail att de tyvärr har mycket att göra och inte hunnit svara än. Har redan noterar det! Sedan tyst! Inget mer vare sig automat eller människo-mejl. Googlar på travelstart för att få nån kontakt. På travelstart.com hittar jag en tjatt. Damen i andra änden svarar första gången snabbt (fast det låter som automatsvar). Jag ger henne mitt bokningsnummer. Efter så där en kvart kommer nästa svar, att det inte finns nåt sånt nummer. Svälj! Jag frågar om det kan finnas flera travelstart. Ingen reaktion. Jag skickar henne alla andra order-, flight-. och bokningsnummer jag kan hitta. Inget svar. Jag frågar igen om det kan finnas andra travelstart sajter. Inget svar, hon avslutar tjatten.
Googlar igen och kommer fram till att det finns ett travelstart.se. Med telefonnummer!! Lycka!!! Jag ringer. Efter ett antal knappningar och kanske 20-25 minuter kommer jag fram till slut. Allmänt otrevlig och inte alls servicevänlig låter hon meddela att de 199:- kr inte ger mej några som helst fördelar. Det enda är att OM det går att boka sittplatser så gör de (kanske?) det. Jag påstår att det kan jag ju lika gärna göra själv på flygbolaget. Javisst är svaret.
Sista gången inom överskådlig framtid vi handlar hos Travelstart. Man vill ju, på alla sätt, försöka avlasta dem så att de kanske hinner med resterande kunder.
Av Sierra
27 aug. 2015 21:00
Liknande problem dyker upp lite då och då här på Reseguiden och det är tråkigt och onödigt när det händer.

Det har påtalats många gånger att för att få bra service skall man boka direkt med flygbolagen.