Transporter Bangkok, tider flygplats osv.

16 jan. 2015 12:50
Visningar: 750
Hej!
Den fjärde februari landar jag i Bangkok kring 19 på kvällen. Jag har då 24 timmar innan mitt nästa flyg till Sydney går. Tänker att jag vill bo bekvämt och fint efter en lång resa men ändå nära något som jag kan sysselsätta mig med under början på dagen den 5 februari, och jag har kommit fram till shopping på Central World haha.

Hur ska jag sen ta mig från shopping centret (siam) till flygplatsen?Taxi tänker jag, men hur får man enkelt tag på en "riktig" taxi?. Åker ensam tjej så vill helst inte vifta upp någon på gatan direkt.
Mitt flyg avgår 19:30, när bör jag åka därifrån då? Hur lång tid tar transporten til flygplatsen och hur lång tid innan ska jag vara där? Händer det ofta att man total-fastnar i trafiken? Flyger som sagt Bangkok-Sydney, med Emirates.
Tacksam för alla svar jag kan få!
Felicia
Av Sierra
16 jan. 2015 14:05
Tag en taxi på gatan som har en TAXAMETER skylt på taket. Det tar ca 45 min till Suvarnabhumi från Central World. De flesta bolag stänger checkin 45 min före avgång. Du bör alltså lämna Central World minst två tim innan din flight avgår. Då har du 30 min över........
16 jan. 2015 14:14
Tack så mycket för bra svar! Det är inga problem med att få tag på taxi vid Central world väl? :)
16 jan. 2015 14:44
Antingen gör du som han ovan skriver, du tar en taxi och nej det är inte svårt att hitta någon där.
Central World är bra, 5-10 ,min gångväg bort ligger MBK som du kanske hört talas om? Där är betydligt billigare ifall du vill shoppa. På andra sidan floden bredvid Central World , 5 min gångväg mot Novotel ligger Platinum , också ett riktigt billigt köpcenter med kläder, skor, väskor mm.

Alternativet till att ta taxi är att du tar skytrain .

Se kartan : http://wikitravel.org/upload/shared//3/35/Bangkok-transit-map.png

Du åker med grön linje från Siam till Phaya Thai sedan byter du till röd direkt till flygplatsen, den tar ca 25 min och kostar 55 baht per väg och person.