Transport från Samui flygplats till Phangan (Thong Nai Pan Noi)?

Av Gtrp
21 maj 2016 14:06
Visningar: 251
Hej,

Finns det några alternativ som man borde överväga till de extremt dyra transfers som hotellen på Thong Nai Pan Noi erbjuder från Koh Samui?

Kommer med en (trött) familj till flygplatsen på morgonen så man vill ju gärna ha en hyfsat smidig lösning.

Tack för alla tips!
Av Pelle77
22 maj 2016 21:02
Vi har åkt både speedboat som färja och taxi till Buri Rasa på Phangan och nästa gång blir det färja o taxi då det gick lika smidigt men var mkt billigare.
Av Gtrp
23 maj 2016 09:28
Tack för svaret! Vet du om man kan boka överfart och taxi på förhand för att slippa springa runt och förhandla/leta med trötta barn? Eller är det så enkelt som att det är just det man betalar för med resortsens alternativ...
Av Mipec
23 maj 2016 10:06
Köp en biljett online med Lomprayah.com så får du busstransfer från flygplatsen till Mae Nam och därifrån båt till hamnstaden på Koh Phangan (Thongsala). Där blir ni uppraggade av taxifirmorna som tar dig med till TNPN, nu minns jag inte priset för den taxiresan, men eftersom det är långt och dålig väg är det inte superbilligt.

Det finns även alternativ med Seatran Discovery som är liknande Lomprayah.

Dessutom åker Had Rin Queen direkt till stränderna med en lite mer skranglig båt, men den har jag ingen annnan koll på än att jag sett folk bli avsläppta på TNPN.