Transmongoliskajärnvägen

3 jan. 2014 11:11
Visningar: 391
Jag har länge velat åka den transmongoliska järnvägen, men har minst sagt svårt att hitta någon som vill följa med.
Min tanke är att först vara några dagar i Moskwa, därefter hoppa på tåget, åka genom hela Ryssland och Mongoliet, därefter stanna i Kina några dagar.
Då jag jobbar så skulle påsken passa mig perfekt!
Så hör av dig så åker vi!
Av T2
5 jan. 2014 01:04
Tja!

Jag har funderat ett tag på transmongoliska järnvägen och känner att det hade varit kul att dra iväg detta året. Dock först till sommaren ...håller med dig att det är svårt att hitta folk som vill göra denna resa!

Men kan du enbart åka i påsk eller skulle det funka för dig i sommar istället? Jag har nämligen inte möjlighet att ta ut semesterdagar förrän då...
9 jan. 2014 19:48
Sommaren hade absolut kunnat funka för mig med. Vi har fasta semestertider där jag jobbar, så min semester kommer att börja V.31. Därefter har jag möjlighet att vara ledig en hel del.

Hade varit sjukt härligt att komma iväg.
Av T2
10 jan. 2014 15:35
Jamen vad kul!

Jag vet inte riktigt hur du hade tänkt dig, vill du göra något stopp? Själv hade jag velat stanna till ett par dagar i Ulan Bator och ta en utflykt till Hustai Nationalreservat för att se vildhästar, det hade verkligen varit en upplevelse...
Skulle det funka för dig eller hade du tänkt åka i ett sträck till Beijing?
Hur länge vill du vara borta?

Jag såg att Iventus har en resemässa i Göteborg den 19 januari där de har en föreläsning om just Transsibiriska järnvägen och där man kan prata med deras reseledare och ställa frågor. Så den tänkte jag gå på och samla ihop lite tips och råd :)
18 jan. 2014 11:05
Jag hade också tänkt ta några stopp på vägen, annars blir det nog lite segt att bara få se landet från tåget.

Resemässan är ju perfekt och jag tänkte också ta mig dit för att få lite inspiration, så vi kanske kan ses där och bara säga hej till varandra.
2 feb. 2014 21:46
hej hej
har ni lyckats knåpa ihop en resa?
jag är intresserad och moskwa. ryssland-mongoliet låter ypperligt intressant iofs så är de flesta resorna intressant men transmongoliska har man ju länge velat åka, kanske transibiriska nästa gång
mvh markus
10 feb. 2015 18:01
Nå blev det ngn resa? :)

Jag vill väcka liv i tråden igen och kolla om det är ngn som rest sträckan nyligen!
Jag håller på nu och mailar olika resebyråer och inväntar prisförslag.
Jag vill gör ngra stopp längs vägen!
Hade tänk mig att åka i början på september 2015.
Undrar om det är ngn som gjort en linkande resa och hur man på enklaste och billigaste sätt tar sig ner till Sydostasien...antingen till Burma eller Hanoi eller Bangkok?

Med vänlig hälsning Helena