Träffas irl och resa med okända nya personer

Av Erram
2 mars 2014 18:28
Visningar: 997
Jag har aldrig rest tillsammans med någon som jag absolut inte känner eller någon som jag har hittat i från internet, och vi har bestämt en resa till exempel Thailand, vad bör jag tänka på när jag reser med homom/henne? som resekamrat.? Eller, om jag reser ihop med andra människor i ett glatt gäng som ska till Turkiet kanske och alla har hittat varann från internet online här på reseguiden? vad bör man tänka på? och göra? jag vill gärna hitta en resepartner eller åka i ett gäng, men har aldrig åkt ensam med någon förut från internet, online. Ska man träffas före resan? eller vad kan hända om man är på vifft med okända människor man aldrig har träffat förut.? Resetips?
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Erram
2 mars 2014 18:47
risk för kidnappning eller annat typ, inget man vill va med om :S
men sörre risk när man är ett gäng? ingen aning, men vi har nog samma funderingar
nog mer riskfullt när man reser själv? beroende till vilket land?!
3 mars 2014 15:41
Du behöver inte tänka på något särskilt just för att du har träffat personen på internet! Det är precis som att träffa främlingar irl som sedan blir vänner :)

Man gör som man vill, finns inga regler. Jag träffade en tjej på ett forum, vi chattade massor och bokade sedan resan utan att ha träffats! Vi möttes upp på flygplatsen och reste tillsammans i 2 månader, det gick hur bra som helst för vi trivdes verkligen med varann!

Men tänk på, att bara för att ni åker dit tillsammans behöver ni inte hålla ihop: var beredd på att ni kanske inte klickar och att ni bestämmer er för att åka åt varsitt håll. Tror detta är ganska vanligt, så om det inte känns bra mellan er ska du självklart resa vidare ensam! Det är vanligt att resa ensam och du kommer träffa massa nya människor under tiden, förhoppningsvis klickar det bättre med någon av dem :)

Det jag tycker är skönt är att allt känns lite mindre läskigt när man har någon med sig de där första stegen innan man är iväg... och har man tur kan man få en vän för livet :)
Av Erram
3 mars 2014 16:37
Om det är tillexempel en kille som man reser med, okänd, aldrig träffat honom. Och du är kvinna, är det inte större risk då? men, man måste ju våga satsa också, jag har aldrig rest med främlingar, jag vet inte om jag hade vågat, jag är inte särskilt framåt.
3 mars 2014 19:51
Jag har aldrig träffat en kille från internet överhuvudtaget, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara!

Tvinga inte dig själv till något, om det inte känns bra så gör det inte. Det finns massor med alternativ. Du kan fråga folk du känner i verkligheten om de vill följa med, du kan söka en reskompis på nätet och "kräva" att det är en tjej, du kan resa ensam..

Kidnappning känns som oerhört liten risk. Om ni båda är helt nya på platsen känns det väldigt svårt för honom att lyckas kidnappa dig! Men det är klart att det kan hända, jag kan inte lova dig något.

Som sagt, försök vara smart, se till att du får hela hans namn, vet vem han är, var han bor... kolla upp honom på Facebook och se hur han verkar. Lär känna varann helt enkelt :)
Är det minsta lilla grej med honom som får dig att misstänka något så avsluta kontakten! Bara för att ni börjar prata med varann har du inte lovat någonting utan du kan dra dig ur när som helst.