Torrevieja

Av Sugen
18 mars 2006 14:20
Visningar: 5284
Skall resa till torrevieja en månad
i April.Jag vill veta allt om torrevieja
och dess omnejd.Från Alicante,Murcia
och lite söderut.
Av Robbo
20 mars 2006 12:46
Mina föräldrar hade ett hus där till för ett år sedan.

Den korta versionen:
Det finns gott om matställen, golfbanor och hyggilga stränder.
Det finns även ett dykcenter i La Manga. Där har du möjlighet att dyka.
Gillar du marknader så har ju Torrevieja en på tisdagar(tror jag).
Annars kan du ta dig till samhället San Pedro lite längre söderut.
Det finns en riktigt bra strand i Mil Palmeras. Inte världens största men den är bra.
Varför inte äta några smårätter på strandbaren?
Av Channah
14 jan. 2007 16:17
Marknaden i Torrevieja är på fredagar. Staden har växt mycket de senaste åren och blivit ganska opersonlig tycker jag. När pappa köpte hus utanför Torrevieja för 25 år sedan var det en ganska liten stad och spanjorerna var hjälpsamma och tyckte det var kul med utlänningar. Nu finns det mycket svenskar i området. Marknaden i Guardamar är på onsdagar. Lite mindre och mer "spanskt" än den i Torrevieja även om man kan köpa ungefär samma saker. Det går buss dit från Torrevieja.
9 jan. 2008 08:47
tidigare nämnd onsdagsmarknad är riktigt bra, väl värd besväret att ta sig dit!

mitt favvo-ställe är LÄTT baren "Keeper", som ligger längs strandpromenaden i torrevieja. Den är grym, + att det alltid är flera snygga svenska brudar som jobbar där! = )
Gå inte bara längs stranden, visst där finns affärer,och de lilla nöjesfältet mm. men ta en sväng innåt på den "stora" bar-gatan också.
Finns tex en skön biljardbar där osv...
om du är i centrala torrevieja vid stranden, rör dig bortåt la mata, på vägen dit går du förbi restaurangen/puben 222. den är himla mysig med. går du lite till kommer du till en svensk affär på vänstersidan, bra om man blir akut sugen på köttbullar =) å fortsätter du lite till kommer du till la mata. mysig by...
lycka till!
19 nov. 2008 18:23
Billigaste och den bästa baren, enligt mig, är Arches. Bara ett exempel, en Smirnoff Ice på andra ställen kostar mellan 4 och 6e, på Arches kostar den, iaf förra året och i somras, mellan 2,50e och 3,50 euro :)