Tokyo Boende

Av Henric
11 maj 2016 20:38
Visningar: 523
Hej, ska spendera fyra nätter i Tokyo nu i början av juni. Tips på boende, vilket område ska man välja. Vill inte på på hostel eller i någon skokartong men heller inte intresserad av att spendera en förmögenhet på boendet. Tacksam för alla tips och förslag, tack på förhand.
Av Bibby
11 maj 2016 21:07
Sjukt stor stad så svårt att reka men jag bodde nära Shinagawa Station, var nöjd med det.
Av Italo
12 maj 2016 01:57
Prova airbnb. Jag var i Tokyo förra året och vi var 5 personer som delade på en lägenheten på 2 veckor. Jag tror du sparar mer pengar än att satsa på någon för hostel osv.
Av Hawaii
12 maj 2016 05:43
Som redan nämts - Tokyo är ju en enormt stor stad. Utan att veta hur mycket du vill spendera OCH vilket som är viktigt för dig under Tokyo vistelsen ganska omöjligt att ge tips om något. T.ex. om det blir viktigt att kunna promenera till de centrala delarna eller om det blir OK att ta tunnelbana. Vi bodde på InterContinental Tokyo Bay april 2015 - lite dyrare men promenadavstånd (i princip) till Ginza, Imperial Palace, Hibiya Park etc., plus att de hade stora fina rum. En hel del hotell har ju mindre rum.