Tjej med kort hår i Israel

Av Yllsson
27 feb. 2013 00:32
Visningar: 876
Ok, detta kanske verkar som en fånig eller dum fråga, men jag ställer den ändå, för jag har inte möjlighet att ta reda på det irl och det skulle kännas bra att veta.

Jag ska åka till Israel nu i april och just nu är jag i valet och kvalet för om jag ska klippa av mig mitt hår eller inte. Det hade varit skönt att bli av med håret som tynger och värmer nu när jag ska till sommarvärmen redan i vårl. Men jag kom på att jag kanske sänder ut signaler som jag inte vill sända ut om jag har såpass kort som jag tänkt klippa det. Så jag undrar helt enkelt om det är dumt/ohyfsat/farligt för mig som tjej att vandra omkring i israel med "pojkfrisyr"? För i sådana fall kanske det är bättre att vänta med att klippa sig tills jag kommer hem.

Tacksam för svar. :)
27 feb. 2013 08:55
Det går nog bra ska du se! ;)
Israel är nog inte så konservativt som du tror.
De flesta isrealiska tjejer jag mött "i mina dagar" har haft kort hår och varit precis som vi.
Du behöver nog inte oroa dig!
Lycka till och hoppas det blir snyggt!
27 feb. 2013 09:24
Håller med ovan. Om du ska vara i Tel Aviv så är det den mest sekulära stad jag någonsin besökt. Med andra ord inga problem att se ut precis som man vill och känner för. Även om du besöker de mest religösa områdena i Jerusalem så kommer det vara lugnt. Ingen tänker på sådana saker.

Har varit i Israel väldigt många gånger och kan landet väldigt bra så om du har några frågor så är det bara till att hojta.