Tips på resmål för 18-åringar som vill slippa Aiya Napa-stuket

23 okt. 2014 22:12
Visningar: 546
Jag och gubbarna kikar på en resa till sommaren. Vi är ute efter ett ställe med bra standard, utan fulla britter, skrikande fjortisar. Det ska finnas bra uteliv, beachclubs etc. Ser gärna att det finns lite att göra på dagarna utöver att bada, sola, kröka också.

Vi har kollat en del på Hvar i Kroatien, vilket egentligen verkar perfekt, förutom det att de som åker dit verkar vara i åldrarna 25-40. Är det så att någon har varit där, i så fall: stämmer det? Om svaret är ja - tror ni att det blir ett problem?

Vi har dessutom varit inne på Marbella, vilket även det verkar grymt. Den enda nackdelen vi ser med det är priserna. Till exempel får man lägga en tusenlapp och uppåt för solsängarna, drickan och maten tar de också bra betalt för.

Jag tänkte att någon kanske har ett bra tips på ställe vi kan åka till? Vi kan tänka oss att lägga 10-15 tusen allt som allt på det.
Av Manqo
24 okt. 2014 18:01
Hvar är bra! festade inte så mycket när jag var där men det fanns en del att välja på… dock så kryllade det av britter ;)

har ni kollat på grekiska öar? ni måste ju inte åka till rhodos eller kreta, kolla typ zakynthos, santorini och ios!
25 okt. 2014 19:35
Citerat från Manqo:
Hvar är bra! festade inte så mycket när jag var där men det fanns en del att välja på… dock så kryllade det av britter ;)

har ni kollat på grekiska öar? ni måste ju inte åka till rhodos eller kreta, kolla typ zakynthos, santorini och ios!
Okej, I see. Åldrarna på folket då? Fanns det några i vår ålder, eller kommer vi ses som småbarn? ;) Har kollat på Ios, verkade ganska fett, lite annan typ av ställe, men säkert bra.