Tips på bra hotell i Venedig!

Av Desires
23 aug. 2012 15:03
Visningar: 3121
Hej!
Har fixat billigt flyg till Venedig i september och har nu letat på alla tänkbara sajter efter något trevligt prisvärt hotell där.

Lite svårare än vanligt i Venedig tycker jag - och dyrare! Så nu är jag i stort behov av er hjälp.

Är det någon av er resevana som kan tipsa om något bra hotell där, och även tala om för mig vilken del av Venedig som är trevligast att bo i så vore jag jättetacksam. Vi måste inte bo mitt i smeten, men helst där det ändå är nära till en järnvägsstation/vattenbåt/buss så man kan ta sig in i de centrala delarna rätt fort.

Vore förnämligt att få hjälp av er med detta - på förhand tack!
23 aug. 2012 16:02
Hej!

Jag har besökt Venedig en gång och vi bodde alldeles i närheten av busstationen och det var inte långt till tåget heller. Hotellet låg på en liten tvärgata, hade en enkel standard, små rum men det var rent och fräscht. Det gick att boka med eget badrum eller dela med andra. Vi hade det sistnämnda och det fungerade bra.

Alloggi Agli Artisti
Calle Priuli Cavalletti 99 A
VENICE 30121

Vi bokade i genom någon hotellsajt men det går att boka direkt via deras hemsida om jag inte har helt fel.

Venedig är inte så stort så det känns som man bor mitt i smeten oavsett. Du får gärna titta i mitt album från vår resa.

http://www.reseguiden.se/forum/resor/venedig-i-april-513

Hoppas ni får en trevlig resa!//Ellismellis