Tips på boende östra sidan av Koh Phangan

Av Gtrp
29 mars 2016 08:46
Visningar: 364
Någon som har tips på bra familjevänligt och strandnära boende på östra sidan av Koh Phangan i slutet på juni? Bunglow maxbudget ~4000-5000 bath.

Tänkte ursprungligen bo på Salad Hut (Haad Salad) men varningar om att det inte är badbart får oss att leta på östra sidan istället.

Tack :)
Av Pelle77
30 mars 2016 18:19
Boka in er på Buri Rasa Phangan vid Thong nai pan noi. Vi har varit där 2 ggr och det hotellet och den stranden är en av mina favoriter i Thailand. En mysig restauranggata med 10-15 restauranger gör att det finns bra utbud på matställen.
Av Gtrp
3 apr. 2016 14:07
Citerat från Pelle77:
Boka in er på Buri Rasa Phangan vid Thong nai pan noi.
Valet ser ut att stå mellan nämda Buri Rasa, Panviman och Santhiya. Någon som kan dela med sig av erfarenheter om för/nackdelar med de olika?
Av Mipec
3 apr. 2016 16:08
Citerat från Gtrp:
Citerat från Pelle77:
Boka in er på Buri Rasa Phangan vid Thong nai pan noi.
Valet ser ut att stå mellan nämda Buri Rasa, Panviman och Santhiya. Någon som kan dela med sig av erfarenheter om för/nackdelar med de olika?
Santhiya är det stället jag bott på, fantastisk frukostbuffé och väldigt lungt ställe avsides från den större stranden. Stor härlig pool och en liten privat strand.

Att det är lite backigt gör det kanske inte så barnvänligt (om nu barnen är små), dessutom brukar extrasängar vara väldigt dyrt.

Dom andra två har jag bara sett utifrån.
Av Pelle77
3 apr. 2016 16:09
Panviman var vi förbi under bägge besöken och den resorten ser kall och konstig ut med alla stenar och cementväggar. Buri Rasa ligger smack på stranden och dessutom nära bygatan som slutar vid hotellet. Vi brukar inte äta på hotellen i Thailand men Buri Rasa har en bra restaurang och trevlig personal. Santhiya ser ut att ha charmiga rum men jag är osäker på hur deras strand ser ut då den inte ligger på TNPN utan upp på en kulle.
Av Gtrp
3 apr. 2016 17:09
Stort tack för alla tips!
Citerat från Pelle77:
Buri Rasa ligger smack på stranden och dessutom nära bygatan som slutar vid hotellet.
Buri Rasa ser verligen ut att ligga perfekt för oss med barn. Nära till bygatan känns riktigt bra.

Hemsidan är väldigt begärnsad i information om boendealternativen. Rummen verkar dock ganska små om man skall bo 4 vuxna o 2 barn (5+9) eller är det bilderna som ljuger?
15 maj 2016 20:09
Hej, vi ska också till Phangan östra sidan. Stället vi bokat in oss på 6 nätter heter Havana beach resort och stranden heter thong nai pan yai... jag tror det blir bra efter 2v kringflackande på KS. Någon som varit där?
15 maj 2016 21:11
Citerat från Gtrp:
Stort tack för alla tips!
Citerat från Pelle77:
Buri Rasa ligger smack på stranden och dessutom nära bygatan som slutar vid hotellet.
Buri Rasa ser verligen ut att ligga perfekt för oss med barn. Nära till bygatan känns riktigt bra.

Hemsidan är väldigt begärnsad i information om boendealternativen. Rummen verkar dock ganska små om man skall bo 4 vuxna o 2 barn (5+9) eller är det bilderna som ljuger?
Ni kommer inte kunna bo 4 vuxna och 2 barn i ett och samma rum på Buri Rasa, i alla fall inte till den budget ni har. De enklaste rummen kostar ca 4800 bath som standard i slutet av juni och avser då 2 personer i ett rum, varje barn kostar 750 bath extra för frukost.
Av Gtrp
21 maj 2016 13:59
Ni kommer inte kunna bo 4 vuxna och 2 barn i ett och samma rum på Buri Rasa, i alla fall inte till den budget ni har. De enklaste rummen kostar ca 4800 bath som standard i slutet av juni och avser då 2 personer i ett rum, varje barn kostar 750 bath extra för frukost.
Sorry, det var jag som skrev fel - vi är 2 vuxna och 2 barn och inget annat.

Oavsett, vi fick känslan av att rummen var för små på Buri Rasa. Fick en bra deal på Anantara för ett större rum så det fick bli där denna gång.

Tack för alla tips som jag fått!