Tips om Korsika (Ajaccio/Propriano)?

Av Cekla
8 apr. 2014 08:53
Visningar: 1924
Jag och min familj reser till Korsika för första gången i juni. Vi flyger till Ajaccio och ska bo i Propriano. Vi kommer att ha hyrbil. Tacksam för alla tips vi kan få om på vad vi bör göra och bör se. Vi har två barn (6 och 8 år).
Av Desires
8 apr. 2014 22:25
Korsika är så fint, jag tycker nog att det är Medelhavets allra vackraste ö! Vi var där med barn och barnbarn för ett par år sedan, men åkte då med Langley och bodde i den mycket söta och genuina staden Ile Rousse som ligger i norra delen av Korsika. Eftersom detta var en resa med barn- och barnbarn blev det inte så många utflykter den gången. Här kan du få mer tips och se foton från den resan http://www.desires.se/#post131

Vi ska däremot själva åka tillbaka till Korsika i maj, men då bo i AJACCIO 4 dagar, i den fantastiska staden BONIFACIO 2 dagar (den ska vara något alldeles speciellt, ligger på klippor med en fjord som klyver staden i två delar, en vy som från en sagobok......) SARTENE ska man tydligen inte heller missa. Vi ska även bo i fina PIANA uppe i bergen på ett "slottsliknande hotell", den byn ska också vara mycket sevärd!

Korsika är underbart, ni kommer nog också uppskatta den fina ön!
Av Cekla
21 apr. 2014 19:49
Tack så mycket för tips, Desires! Det verkar som att vi reser i dina fotspår. Tidigare Sicilien och nu Korsika. :) Jag håller tummarna för att du bloggar lite från er kommande Korsikaresa, så kanske vi får några tips om Ajaccio och Bonafacio också. Trevlig resa!
Av Desires
22 apr. 2014 22:32
Hej Cekla!
Trevligt! Även vi åker till Ajaccio i juni - Jag kommer naturligtvis att skriva om Korsika även denna gång (på min reseblogg www.desires.se). Hoppas att er resa sker efter vår då, så lovar jag att du kommer att få fler tips. SOM SAGT: Korsika är en fantastiskt fin ö!!!