Tips inför resan - Bali, Thailand och Dubai

22 nov. 2014 22:40
Visningar: 232
Hej!

Jag och min flickvän håller på att kika på en 6 veckors lång resa till Bali, Thailand och Dubai. Första stoppet är planerat att bli Bali där vi tänkt spendera cirka 7 dagar. Efter det flyger vi till Thailand där vi tänkt stanna i cirka 4 veckor och på hemvägen har vi även tänkt besöka Dubai i cirka 4-5 dagar.

Just nu har vi mycket funderingar kring denna resa och därför skulle vi behöva få lite tips och råd angående samtliga platser. Vi har varit i Thailand tidigare och då bara i Phuket och dit kommer vi inte åka denna resa.

Skulle ni kunna punkta upp följande saker för samtliga platser:

- Intressanta ställen, tex stränder och städer
- Bra boenden, både budget och lyx
- Sevärdheter som man inte får missa
- Äventyr och aktiviteter

Alla tips och råd är välkomna!

Stort tack på förhand!

// Anthon & Frida
Av Lotsen1
24 nov. 2014 20:46
Hej!
Var på Bali 8 veckor förra sommaren och tycker en vecka låter för kort tid att uppleva Bali på.
Platser jag tyckte om är:
Nusa penida, grannö till Bali som är äkta. Ingen turism, härliga människor och fantastiskt vackert runtom ön!
Kuta för surfingen och party, vilket jag uppskattade efter lång tid som volontär och umgänge med lokalbefolkningen. I kuta ska ni bo på waringin som ligger mellan poppis 1&2, bra boende med pool, dubbelrum för 100sek/natt inklusive enkel frukost.
Tanah LOT, tempel ganska nära kuta.
Bedulu, yeh pulu café, ett tempel med samma namn med stone carvings och där ligger även mitt volontärställe där underprevilegadebarn undervisas i engelska. Bedulu ligger bara en kvarts resa från ubud som jag också tycker är värt ett besök. Om ni vill vara riktigt turistiga så besök monkey Forrest.
Amed på östkusten är superbra om man vill bada, sola och snorkla. När jag var där fanns inte så jättemånga turister, skönt!
Mount batur, en vulkan är häftig att bestiga i gryningen och äta frukost nästan från toppen och njuta av soluppgången.
Finns även fina och speciella tempel som tirtta gagna och Bedugul. I lovina finns ett bad med vatten från vulkan med mineraler. Otroligt grönt men så skönt! Nordöst om lovina finns ett ganska högt vattenfall som är värt att besöka och såklart risterasser runt ubud (vilka ni även kan se i bedulu!)

Om jag åker tillbaka vill jag göra river rafting! Trevlig resa!