Tips i Chile önskas!

2 jan. 2013 12:40
Visningar: 909
Hej! Jag ska till chile i 3 veckor och landar i Santiago. Min fråga är vart ska jag åka?? Hur långt söder ut " behöver" jag ta mig för att få uppleva det fantastiska landskapet??? Puerto montt, Torres del paine eller kanske bariloche i Argentina???

Vill ha många synpunkter från er alla sydamerikaälskare!!

Och hur är temperaturerna i mars på dessa platser??

Hälsningar Therese
Av Natw
13 jan. 2013 16:59
Hej!
Jag är också påväg till Chile i mars, för ca 3,5 vecka. Så alla ni med bra tips får som sagt gärna höra av er!
13 jan. 2013 18:05
Hej
Du behöver inte åka så långt utanför Santiago för att uppleva Chiles fantastiska natur, staden är omgiven
av enorma berg och du kan hyra en taxichaufför för en billig penning som kör dig runt.
Annars så finns en firma som jag anlitade som heter Visit Chile kolla på deras hemsida.
Vad som kommer som en överaskning för många inklusive mig själv är dom enorma avstånden som råder i
Sydamerika.
Höstsäsongen börjar märkas i Mars månad men temperaturen är behaglig dagtid och lite kylig nattetid.
Passa solen bara som är mycket stark.
24 maj 2013 17:11
Hej!

Jag gjorde en fyra veckor lång rundresa i Chile 2011 på egen hand och besökte bla Santiago, Valparaiso, Puerto Montt, Punta Arenas och San Pedro de Atacama. Fascinerande land men inte som Argentina!

Läs om min resa och eventuellt få lite inspiration på min hemsida

www.stalvik.se

Ha en go´ tur!