Tips hotell, hyra bil i Los Angeles, Las Vegas & Gran Canyon

4 mars 2014 21:09
Visningar: 2217
VI hade tänkte göra en lite tripp där vi börjar i LA för att sedan bila mot Las Vegas och Grand Canyon och slutligen avsluta i Phoenix, Arizona.

Jag skulle behöva lite tips på hotell och även tips på vilka företag man kan lite på vad gäller hyrbilar. Är det bättre att ta helikoptertur över Grand Canyon från Las Vegas eller att köra upp och övernatta?

Förmodligen blir det ca 4-5 nätter i LA, 2 nätter i Las Vegas, 1 natt i Grand Canyon och sedan kör neråt Arizona. Tanken är sedan att vi flyger från Phoenix till Miami och har det gott ett par veckor.
Av Marulk
5 mars 2014 12:40
kan rekommendera att boka hotell i Tusayan, strax utanför GC om ni ska besöka South Rim. Lite humanare priser än inne i parken. Tog oss 10min från hotelldörren till utsiktspunkt för att få se soluppgången över GC.
7 mars 2014 22:43
Hej.

Helikopter från Las Vegas till Grand Canyon är ett bra alternativ men om ni ändå ska köra förbi där så tycker jag att ni kan köra till Södra Grand Canyon. Bo på hotell där en natt och ta en 45 mins helikoptertur, den är mycket vacker!
Här kan du se lite om södra och den helikopterturen: http://www.grandcanyon.nu/sodra/

När jag var där nyligen så bodde vi på Best Western mycket nära huvudingången, det är även därifrån helikoptern utgår ifrån. Gillar du mexikansk mat så är där en restaurang ca 100 meter från hotellet :)
8 mars 2014 11:51
Jag tackar för svaren, vi tog ett hotell precis utanför entren till Grand Canyon. Las Vegas är klart. loas Angeles är däremot svårare. Vi kommer att ha hyrbil hela vistelsen i LA och LV. Är det dyrt att parkera bilen i LA eller ska vi inte ha bil hela tiden?
Av Birgere
8 mars 2014 12:02
De hotell som vi bott på i LA har haft gratis parkering, det ser du när du bokar. I LA måste du ha bil för att ta dig runt. I Vegas behöver du förvisso inte bilen men det är inte så blodigt dyrt att parkera.
Mitt standardtips när man kommer till LA är att ta in på ett flygplatshotell som alla har shuttlebus första natten och plocka ut hyrbilen när man vaknar tidigt dan därpå.
Bra hotell bokar du billigast på hotwire.com.
8 mars 2014 13:33
Det är alltid bra att ha bil i USA, men LA är extra viktigt. Parkering kostar ofta lite där.

I Las vegas är parkering alltid gratis men det finns flera trevliga dagsutflykter som ni kan göra. Dock hinner ni kanske inte det på 2 dagar i Vegas. Ett tips är att lägg fler dagar i Vegas och mindre i LA....