Tips

6 feb. 2015 08:27
Visningar: 487
Hej! Funderar på att boka en resa till Dominikanska Republiken, skulle vilja ha lite råd och tips! Vad ska man tänka på när man bokar hotell, vilket är bästa läget? Ser att det finns många All Inclusive-hotell, är det att föredra? Sen så vill jag gärna ha tips på vad man "ska" se och göra :-) Tacksam för alla svar!
17 feb. 2015 09:42
Hej!

Kom precis tillbaka efter två veckor på Samanahalvön i östra delen utav DR.
Det beror ju naturligtvis hur man föredrar att resa, men jag föredrar All Inclusive, tror dom mindre hotellen har väldigt låg standard.
Vi bodde på ett hotell i Samana, fanns ett till ute på Cayo levantado? (Bacardi island) men tror man kan känna sig lite låst att bo på en ö, alternativt en vecka på var ställe.
Vi tog en båt ut till ön och spenderade en dag där, vi var även på valsafari vilket var en riktig höjdpunkt.
Finns massor att göra om man vill på utflykter, Zip-line,jeepsafari,olika stränder, seaworld m.m m.m
Jag skulle varmt rekommendera Samana, enda nackdelen är transfer på 4 timmar, men den gick väldigt bra, och i min mening helt värt det.
Naturen runt hotellet var helt fantastisk.
2 mars 2015 09:28
Tack för bra svar :-) Undrar hur vädret var, jag har läst att det kan vara en del regn?
Citerat från Andersa78:
Hej!

Kom precis tillbaka efter två veckor på Samanahalvön i östra delen utav DR.
Det beror ju naturligtvis hur man föredrar att resa, men jag föredrar All Inclusive, tror dom mindre hotellen har väldigt låg standard.
Vi bodde på ett hotell i Samana, fanns ett till ute på Cayo levantado? (Bacardi island) men tror man kan känna sig lite låst att bo på en ö, alternativt en vecka på var ställe.
Vi tog en båt ut till ön och spenderade en dag där, vi var även på valsafari vilket var en riktig höjdpunkt.
Finns massor att göra om man vill på utflykter, Zip-line,jeepsafari,olika stränder, seaworld m.m m.m
Jag skulle varmt rekommendera Samana, enda nackdelen är transfer på 4 timmar, men den gick väldigt bra, och i min mening helt värt det.
Naturen runt hotellet var helt fantastisk.
3 mars 2015 08:44
Beror nog lite på när du vill åka, vi var där i februari och hade regn när vi landade och någon förmiddagsskur ett par dagar, men det gjorde absolut inget, nästan skönt :)
Annars var det sol och varmt på dagen och riktigt ljummet på kvällarna riktigt skönt.