Tilltalsnamn eller första namn på flygbiljetten?

28 aug. 2015 23:31
Visningar: 4257
Hej! Jag åker till London på måndag och fick just lite panik. Min syster heter Victoria men i hennes pass står det Saga Victoria, då Saga är hennes mellannamn men våra föräldrar tyckte att det lät bäst med Saga först. När hon bokade skrev hon Victoria då det är vad hon heter. Kommer de reagera på att Saga står innan Victoria i passet men att det endast står Victoria i bokningen? Vi ska flyga med british airways.

Sen funderar jag även kring vårt efternamn då det innehåller ett Ä. Vi skrev in det med ett Ä på bokningen men BA har ändrat det till AE, i våra pass stavas det med Ä men längre ner (där maskinen läser av vad jag förstått) stavas det med AE. På biljetten stavas våra efternamn under "resenärer" med Ä och sen under "biljettnummer" med AE. Har inte flygit sen jag var 13 (11 år sen) och jag är jätteorolig över att något ska bli fel så att vi inte ska få kunna åka iväg. Någon med några bra råd?
29 aug. 2015 11:33
Det går bra, inga problem. Saga är dock också ett förnamn. Mellannamn är något annat.
Av Cattta
29 aug. 2015 18:07
Hej hade ni åkt med Ryanair så hade de inte godkänt detta förnamn. De måste ha samtliga förnamn eller första förnamnet som står i passet el id-cardet. Tänk på att det alltid ska stå som i passet till en annan gång.

Trevlig resa!!!
29 aug. 2015 20:54
Tack för era svar! Ringde till BA och hon sa att jag inte behövde oroa mig så länge vi reser inom Europa. Samt att jag kunde skriva in den korrekta information på nätet när vi loggar in på vår bokning så har de den även om det bara står ett namn på biljetten.