Till disneyland paris

Av Tholle
1 apr. 2008 16:39
Visningar: 20473
Har funderat på att ta mina barn till disneyland i paris. Har kollat på att åka tåg dit och det skulle funka, såg senare att man kan flyga till London och sedan snabbtåg till Paris, vore kul att se sig om lite oxå. Någon som varit på Disneyland och kan berätta om vad man ska se och vad man kan undvika??? Något tips på boende helst i närheten av parkerna???Hoppas på hjälp!!!
MVH Linda
Av Memmie
2 apr. 2008 08:53
Det beror lite på hur gamla dina barn är. Det finns ju två parker att välja på. Disneylandparken passar många åldrar och har man små barn är det den bästa. Disney Studios är också rolig, det var några år sedan jag var där och den har ändrats en del sedan dess. Där är väl mest att göra för lite äldre barn och vuxna. På Disneylands engelska hemsida står mycket bra information om allt möjligt. Det finns gott om hotell i närheten av parkerna. Allra närmast ligger Disneys egna hotell, där har man promenadavstånd till parkerna. Finns i olika prisklasser. Jag har bara bott på ett av deras hotell och det är Camp Davy Crocket. Det är småstugor man bor i och det finns en liten by med affär, restaurang, simhall mm. Vi tyckte det var bra där, men det är inte promenadavstånd till parkerna. Det finns även andra hotell i närheten så om man har bil med sig är det inte långt att ta sig. Precis intill Disneyland ligger en station där tågen går in till centrala Paris, jättesmidigt att ta sig fram och tillbaka. Panresor har en bra katalog över just Disneyland, den går att beställa gratis på deras hemsida.
4 apr. 2008 17:27
Jag jobbade där för ngr år sen och de billigaste hotellen som Disney har på promenadavstånd till parken heter Santa Fe och Cheyenne. Om ni bara ska vara i parken ngr dagar är det bäst att bo där för det tar ändå nästan 50 min att åka ut dit med tåget från centrala Paris. Annars finns det vanliga hotell lite längre bort men all info finns på deras hemsida http://corporate.disneylandparis.com/index.xhtml

Bor ni nära parken kan man gå tillbaka till rummet på dagen och vila en stund för att sen orka med paraderna på kvällen också.
Snabbtåget mellan London och Paris funkar jättesmidigt, kolla bara vilken tid ni åker så att ni inte kommer fram mitt i natten och måste skynda er för att hinna med sista tågen.
Bon Voyage!
Sari
Av Mikki
9 apr. 2008 14:48
Jag älskar Disneyland, Disneyfigurer och då helst Musse Pigg.
Jag hade varit i Disneyland en gång 1993 (utan barn) och såg fram emot att få åka tillbaka när jag fått barn.
I höstas bar det av. Jag och äldsta sonen (då 6 år drygt) for med en vännina och hennes två barn.
Vi bokade allt själva på nätet, flög med norwegian.no som var billigt och bokade boende genom Disneylands hemsida.
Vi bodde på ett hotell som hette E'lyssee Val d'euroupe...typ, osäker på stavningen. Men det låg inte i anslutning till parkerna.
Det gick dock gratisbussar från tidiga morgon till sen kväll så det var inga problem.
Vi tyckte det var en fördel att att bo på detta hotell då det låge ett stort shoppingcentrum rakt över vägen (som vi dock inte han gå så mycket på). Vi kunde då på kvällarna gå ut och äta på "vanliga" restauranger, som var billigare än restaurangerna inne på Disneyland.
Det som är bra att boka hotell genom Disneyland är att inträdet ingår i priset, detta är ganska dyrt annars.
En annan fördel var att i många av dom 1000-tals souvenirshoppar som fanns där inne hade hemkörning av det man ahdnlade gratis.
Dvs. vi shoppade souvenirer och fyllde i en lapp om vilket hotell vi bodde på (detta gällde endast deras egna hotell), på kvällen dök det upp en kille med våra kassar. Toppen!! På detta sätt slipper man kånka rung på allt man handlar.
Perfekt att åka på höstkanten också, inge köer.
Det var en av dom bästa resor jag nånsin gjort, sonen längtar tillbaka.
Nästa gång tar vi med oss pappa o lillebror!
Tveka inte åk!
Och till alla er som har små tjejer som gillar princessor, dom kommer att bli överlyckliga övar att se alla princessor "live" samt vilja köpa alla superfina princessklänningar som fanns till salu.
11 apr. 2008 09:26
Hej, vi var på Disneyland Paris i Maj förra året och då i själva Disneyparken. Hade väntat mig något annat men det var ändock kul att ha varit där. Det var ju helt enkelt ett Liseberg/Gröna Lund med Disney-tema och med gigantiska köer till varje åkattraktion. Man kunde förboka plats till en VIP-kö genom att dra sin entrebiljett i en biljettmaskin varpå man fick en lapp där det stod vilken tid man skulle komma tillbaka och bli insläppt till VIP-kön. Problemet var att den tiden kunde vara 2,5 timmar fram och däremellan kunde man inte boka sig på någon annan attraktionså det var bara att snällt stå i timslånga köer. Man skall inte missa paraden som går ett par gånger om dagen.

Vi var i Paris också och gjorde det stora misstaget att byta till ett flygplatshotell sista två nätterna då Charles de Gaulle ligger åt samma håll som Disney och hotellen var billiga där. Det kostade typ 800:- att bara åka Disneybussen från flygplatsen till parken för oss tre, hade vi bott kvar inne i Paris kunde vi ha tagit pendeltåget bara för en bråkdel av priset.

Har man inte mycket små barn med tidig sänggång skulle jag välja att bo inne i Paris, vi åkte förbi Disneyhotellen med bussen och det såg heltråkigt ut om man inte skall sitta på rummet. Inne i Paris kan man ju flanera omkring och insupa atmosfären, Montmartre må vara en turistfälla men jag tyckte det var jättehäftigt där och stor konkurrans på liten yta gjorde maten ovanligt billig.
11 apr. 2008 11:50
Jag älskar Paris!!!
Det är billigt och smidigt att flyga dit, det är hur enkelt som helst att ta sig från flygplatsen in till Paris. Att åka metro i Paris är lika enkelt och det är inga svårigheter att ta sig ut till Disneyland. Jag har både bott ute vid resorten vid Disney och inne i Paris. Det är speciellt roligt för barnen att bo vid Disney då figurena faktiskt traskar runt på hotellen emellanåt, det finns roliga Disneyaffärer och nära till parkerna. Att bo inne i Paris är ju fördelaktigt om man vill se mer av själva Paris, nära till matställen och andra sevärheter.
Jag tycker Paris är fantastiskt och tycker inte att jag har stött på några turistfällor. Kolla gärna in min sida och titta på min Parisresa till Disney som jag gjorde för några år sedan. (du får gärna titta på alla andra resor också såklart... :-))
Jag hoppas att ni får det roligt i Paris!!!
12 aug. 2008 08:53
Hej

Kommer att endast ha 2 nätter i Paris och fick precis reda på att en kusin vill följa med med hans 5 årig pojke.
Vi anländer rätt så sent till paris lörda natten och tänkte oss betala en sån där sigtseentur på 2 tmmar att kunna se allt på morgonen och sen åka till dysney.Vart hittar man billiga billjeter till dysney? Vad menas med centrala Paris?Vi ahr hittat hotell i 11 zonen. Hur tar man sig sen sen ryanair busshållplatsen? kostar tåg metro kort ????Snälla all hjälp tack