Tijuana för en dag?

21 okt. 2015 20:34
Visningar: 828
Hej!

Ska åka till San Diego med min flickvän och några kompisar. Vi ska vara där i åtta dagar nu i början av december.
Men nu till min fråga. Vi har nämligen tänkt åka över till Tijuana någon dag. Är det någonting speciellt vi bör tänka på? Hur funkar det i gränskontrollen med pass och liknande? Det är ingenting som behöver förberedas och hur länge kan det tänkas att gränspassagen tar?

Väl i Tijuana, finns det något där man som turist bör tänka på? Några ställen man bör se eller undvika?
Inser att jag har väldigt dålig koll på Mexiko.

Tacksam för svar

/Niklas
21 okt. 2015 20:38
Du behöver inget speciellt utom pass. Gränskontrollen KAN ta mycket lång tid.
Jag tyckte inte att det var nåt att se, det är mest en tråkig gränsstad med affärer och stånd. Jag åkte mest dit för att ha gjort det.
22 okt. 2015 08:12
Maries poäng är bra... Visserligen hundra år sen jag var i de trakterna, men dra till Baja istället.
23 okt. 2015 18:02
Det är enkelt att gå in i Tijuana men tar tid när du ska tillbaka till USA. Det var en mest en gata med småaffärer och restauranger. Jag tyckte det var en mysigt och upplevde folk som trevliga(och lite tjatiga men så är det överallt :P)
26 okt. 2015 11:43
Tackar för bra och givande svar! Känner att jag ändå måste hinna med en tequila-shot på den mexikanska sidan när jag ändå är i San Diego så ;D