Thailand 16 dagar.

Av Gelosea
21 nov. 2014 13:56
Visningar: 279
Hej, jag har länge snurrat runt på reseguider och bloggar ang Thailand men får liksom ingen klarhet.
Vi är 2st som ska åka till Thailand, vi flyger till Bangkok. Vi är intresserade av fina stränder och värme till en början för att sedan avsluta i Bangkok ett par dagar innan vi åker hem.
Vi har kollat mycket på Koh Samet, men är väldigt nyfiken om någon sitter inne på något guldkorn vare sig det är hotell eller platser/stränder.
Eftersom vi bara stannar 16 dagar så vill vi ha något ställe som är lätt att ta sig till, tex taxi och sedan färja. Vi vill gärna slippa inrikesflyg.
Allt ni sitter inne på välkomnas med öppna armar.

Ang Koh samet, vilket strand är bäst att bo på?

Tack på förhand.
Av Tazzo
22 nov. 2014 14:58
Hej!

Jag och min kompis åker också 16 dgr till Thailand i januari. Vi ville ha fina stränder, lite mindre turister, bra snorkling, grönska och bara relaxa och fick rekommenderat av flera oberoende parter att välja Koh Chang, Koh Mak eller Koh Kod. Så vi har valt att bo 5 nätter på Koh Mak och 7 nätter på Koh Chang innan vi avslutar med 2 nätter i Bangkok. Det verkar relativt lätt och billigt att åka buss/taxi till Trat och sen båt från piren utanför Trat till dessa två öar (om man inte vill flyga ner).
Av 510612
26 nov. 2014 16:19
Har varit på båda öarna när vi fick boka om resan till Bangkok vid tsunamin. Både Ko Samet o Ko Chang var bra. Samet är riktigt liten o mysig. Tog en buss från Bangkok till Ko Samet o sen taxi 20 mil för ca 400:- till Ko Chang, där taxichauffören först visade oss till fel båt o vi hamnade på Ko Mak 2 nätter men det fixade sig för vi hade inte bokat boende på Ko Chang. Stack dit sen o det var fint där också. Det är ju så lätt att ta sig fram i detta fantastiska land utan inbokat boende. Stranden på Samet kommer jag inte ihåg men det var morgonsol där o man kunde gå rakt över ön för att se solnedgången på andra sidan gå ner i havet.

Ingela