Texas

14 sep. 2014 12:13
Visningar: 952
Vi funderar lite fram och tillbaka över vår resa till Usa.

Ett av förslagen som är nu är att vi ska mellanlanda i Dallas. Om vi nu ändå ska mellanlanda där kanske man ska stanna där någon dag.....eller?

Vi reser med barn (9, 11). Finns det bra/fina/roliga saker att uppleva i dallas, eller andra städer i texas som ni vill tipsa om?

Bila till Miami, eller ta inrikesflyg som vi först tänkt? Det är ju inte jättelångt egentligen, och brukar finnas mycket att se efter vägen, men hur är det efter den vägen? Hur skulle ni tänka?
14 sep. 2014 12:31
syftet är inte texas, men en av rutterna då jag kollar resrutt las vegas-miami var en mellanlandning i dallas. Började fundera då om man kanske skulle ta en dag eller tre där
14 sep. 2014 20:56
Långt eller inte är ju en definitionsfråga - det tar ett knappt dygn att köra utan uppehåll. Vill ni hinna se och uppleva efter vägen kan man ju tänka sig att ni köra i snitt 5 timmar per dygn - det innebär att det skulle ta 4 dygn att bila från Dallas till Miami.

Om ni åker på sommaren är det ganska hett i åtminstone södra Texas och kanske efter kusten också - runt 40 grader.

Hur länge tänker ni vara borta?

Fundera på om ni vill bila i USA eller om ni vill till Florida. Gör inget mittimellan, det blir förmodligen stressigt. Sök i forumet på roadtrip så hittar ni t ex mina länkar till sidor som visar vad som finns att se efter vägarna.
17 sep. 2014 05:37
Jag mellanlandade i Dallas i Mars. Jag hade med mig min son på 9 år. Var inte så mycket man hann se faktiskt. Vi var där i nio timmar, men om ni har tid så finns det en buss som åker från flyget varje hel-halvtimma till ett stort mall Gripe Wine Mall, massor med affärer man gick vilse där, men trevligt faktiskt vi hade super kul. Det kostade 5$ om jag minns rätt för vuxen och gratis för ett eller två barn med en betalade vuxen har jag för mig. Bussen går även på samma vis som från flyget, du stannar på samma ställe som du hoppade av var en speciella hållplats för den bussen.
Vi åkte dit för fördriva tiden tänkte inte sitta alla timmar på en tråkig flygplats.
26 sep. 2014 10:47
Bila har jag nu uteslutit pga tiden.

Däremot funderar jag fortfarande om vi ska stanna en dag eller två. Om vi flyger direkt till Miami från Dallas är vi framme först 21,30.

Ska googla vidare för att sedan bestämma. Vi har någon dag över i dagsläget att lägga där vi känner att det passar bäst, så därför lämnar jag det förslaget öppet till vidare i alla fall :-)