Telefonkort

18 juni 2016 17:42
Visningar: 370
Hej! Jag ska åka och jobba som volontär med barntandvård, till Jamaica i 3 veckor. Vi har blivit rekommenderade att stänga av telefonsvararen på mobilen, samt fått info om att att det är dyrt att ringa hem till Sverige. Då jag har en gammal mor så vill jag kunna ringa hem till henne. Någon som har köpt telefonkort på Jamaica och vad kostar det?
Tacksam för tips.
Lotta
19 juni 2016 14:17
Noll koll på det, men kan inte ett alternativ vara att ladda upp kredit på skype? Wifi finns ju och har du appen och konto så blir inte kostnaden jättestor.
20 juni 2016 16:15
Hej!
Tack för svaret, men min mor har ingen dator eller mobil så det är inget alternativ.
Mvh Lotta
20 juni 2016 22:10
förstod det, just därför ska du ladda med pengar så du kan ringa till en vanlig telefon till en låg kostnad
26 juni 2016 20:54
OK, det har jag aldrig gjort. Tack för tipset! :)
27 juni 2016 14:04
Jag tror också att Skype Out är det smartaste, precis som Brian123 säger.

Telefonmarknaden på Jamaica är klurig. Har förstått att man inte kan ringa mellan lokala operatörer, så det kan säkert vara svårt att ringa internationellt också.

Trevlig resa!
27 juni 2016 15:29
Jag har också använt Skype till vanlig telefon. Det är tillräckligt bra och billigt för att skippa lokala telefonkort. Dock kan kvaliteten på samtalen gå upp och ner beroende på wifi-kvalitet. Bara så att du vet vad det kan bero på OM det en dag inte fungerar så bra.
Av Masker
20 juli 2016 17:27
Citerat från Lillagumman:
Hej! Jag ska åka och jobba som volontär med barntandvård, till Jamaica i 3 veckor. Vi har blivit rekommenderade att stänga av telefonsvararen på mobilen, samt fått info om att att det är dyrt att ringa hem till Sverige. Då jag har en gammal mor så vill jag kunna ringa hem till henne. Någon som har köpt telefonkort på Jamaica och vad kostar det?
Tacksam för tips.
Lotta
Hej Lotta!
Telefonkort och wifi för mobilen är inte dyrt på Jamaica. Wifi för mobilen 2 GB kostar ca 200 kr för en månad när du ordnat ett abbonemang som också kostar lite förståss. Det vanligaste är Digicel och du kan kolla aktuella priser på deras hemsida, Det låter spännande med volontärarbete! Ha det bra, Lena