Tågluffa. Vill du bli min reskompis i sommar?

Av Zekk
6 jan. 2015 20:02
Visningar: 549
Hej. Jag är en kille på 30 år som bor i Göteborg, aldrig prövat på det här med tågluffa förut och har tittat närmare på det och det ser mycket intressant ut.
Jag är en öppen, nyfiken och glad person som gärna provar nya saker.

Jag hade tänkt köpa ett interrail kort som gäller för 20 dagar eller mer, i hela Europa i princip och resa runt i de mest kända länderna och städerna och planerar att vara i varje stad eller land 2-3 dagar. Men vill gärna besöka schweiz, Italien, frankrike och tjeckien.
Nu har jag tyvärr ingen att resa med då vänner kommer vara upptagna med annat. Så jag söker dig, ung som gammal, oavsett kön eller könlös för den delen att bli min resekompis. Gör inget om vi skulle råka bli fler än 2. Gärna någon som inte prövat på detta innan så vi blir lika hänförda båda två :).

Som ni kan se så har jag inte planerat något i detalj och jag är öppen för andra förslag och platser då inget är satt i sten. Jag är ganska kompromissvillig.
Hoppas någon är sugen. Så skriv till mig så kan vi resa i sommar så kan vi planera mera i detalj. :)
p.s Spelar ingen roll vart du bor i Sverige bara vi reser tillsammans.

mvh /Dennis
Av Zekk
7 jan. 2015 18:21
Jag vet inte exakt när det blir då jag inte fått reda på när vi får ta ut semester(är ny på jobbet) så inte insatt i företagets semestrar) Men ska försöka ta reda på det. Men om jag får bestämma så vill jag ha det i Juli.
Av Zekk
12 jan. 2015 12:51
Ingen som är sugen på att vara med??
13 jan. 2015 23:12
Tjenare!

Det låter riktigt spännande, de måste jag säga. Jag har inte kollat upp någonting vad gäller tågluffande, men man lär ju definitivt se mer av världen än att sitta i ett flygplan x antal km upp i luften.

Är en kille på 21 nu i Maj bosatt i Motala, en stad som inte är det man går och drömmer om. Jag känner verkligen för att dra iväg på en spontanresa rätt så snart, har suttit och kollat lite på impulsresor ner till Italien, Tyskland, Frankrike och schweiz.
Man kanske skulle ta och slå på stort istället, försöka klara sig igenom den träliga vardagen och ge sig iväg på en ordentlig resa framåt sommaren. Se allt och lite därtill, uppleva landsbyggen och städerna till fullo.

Har själv inte heller så stor erfarenhet vad gäller att resa iväg själv, var iväg till london en vecka nu under hösten, allt gick smärtfritt och det var väldigt härligt att kunna gå vart man ville utan en gubbe vid namn far som leder runt en.

Jag får ta och kolla upp lite info och historier om att tågluffa, sen kan vi nog höras vid så får vi allt se om det blir något av det!

/ Marcus
Av L_tove
15 jan. 2015 18:26
Hej!

Det låter väldigt intressant, har aldrig luffat i hela mitt liv men det är något jag verkligen vill göra. Jag är en glad och sprallig tjej på 20 blir 21 senare i år, älskar äventyr och utforska nya ställen.
Har tidigare åkt på 1 veckors resor i ex, Turkiet, Cypern och lite så och senast bodde jag med all inclusive vilket definitivt inte var min grej. Älskar att testa på nya saker och prova på konstiga maträtter! Har inga problem att sova på sunkställen om det behövs :)
Vill gärna resa med någon som har en härlig humor, kön osv spelar inte någon som helst roll.
Jag är väldigt spontan och gillar att ta det som det kommer, livet blir mer spännande så!

Verkar jag som en rolig och lovande reskompis, hör av dig/er så pratar vi mer.

Ha det bra så länge
Mvh Tove
24 jan. 2015 13:47
Hejsan!
Vet inte om det är aktuellt längre men jag är också otroligt sugen på dra en tågluff i sommar i Europa!
Va ute förra våren med tåg i Asien, det var fantastiskt sätt att resa på ju, så 3 veckor en månad i Europa är precis vad jag drömmer om!
Hör gärna av er om det fortfarande är aktuellt!!
//Karin
25 jan. 2015 08:50
Helt klart intressant! 25 årig tjej i Skåne som är sjukt sugen på att utforska Europa. Varit i London, Tjeckien, Italien och bott i Barcelona men föll för östra delarna av Europa och insåg att jag ville upptäcka mer!

Är detta forfarande aktuellt och är det någon som har mer info? Dennis, när får du reda på när du kan ta ut semester?

// T
28 feb. 2015 06:10
Hej Dennis mfl!
Jag är även på g ut i europa på min första tågluff kommer åka runt den 20 juni i sommar och tänkt köpa 30dagars interrailkort är 25 år i sommar och har tidigare mest varit utomlands med familj men ävem hunnit med några ensamma resor till bland annat irland och frankrike..
Gillar fotografering historia museeum några pilsner och självklart mat.
har även diverse båtintyg så skulle vi komma över uthyrningsställen så kan man kanske hyra en liten båt till billigare peng.. är studerande och på praktik tom den 18 juni men hemma en snabb runda i mitten på april om förplanering å eventuell träff ska genomföras då..
i år blir det europa.. nästa år usa eller transsibiriska järnvägen :)..
Har en Fb sida uppstartad om intresse finns den är offentlug och heter : tågluff europa sommaren 2015.
jag kommer åka vare sig jag hittar någon att åka med eller ej. så startar vi inte samtidigt kanske vi kan mötas upp någonstans..
de viktigaste städerna för mig är amsterdam, berlin, paris å eventuellt barcelona annars är jag ganska öppen för förslag.
Ser fram emot att höra av er.
mvh
Markus
29 apr. 2015 10:48
Heey!

Jag är en tjej som bor i Stockholm. Kanske är jag lite sent ute, men nu vet jag att jag är ledig en stor del av sommaren och det hade varit sjukt kul att se lite mer av världen! Ser att den här tråden inte vart aktiv på länge men om någon/några fortfarande funderar på att åka så hör gärna av er!! :)

/Julia
Av Alanea
16 juni 2015 22:17
Hej alla som skriver här!
Vet inte alls om det.är aktuellt men är en mycket pigg, glad, social tjej som är väldigt sugen på att resa i europa i sommar! Finns det någon av er som vill veta lite mer om mig eller höra av sig om sina planer så kontakta mig på fb! Linnea Andrée 😊 ser fram emot att höra från er!! 😀