Tågluffa i Europa i sommar.

5 jan. 2014 00:15
Visningar: 1226
Hejsan!
Jag har planer att tågluffa i Europa i sommar men kan inte hitta någon kompis att åka med.
Jag letar efter en tjej(helst) i 17+ åldern som är sugen på att resa.
Vill kolla på sevärdheter men vill samtidigt dra ut och festa någon kväll(för att se hur nattlivet är)
Mina planer än så länge är: Tyskland(Berlin)-Frankrike(Paris)-Italien(Rom)-Grekland(Athen)-Tjeckien(Prag).
Jag kan gärna ändra mina resemål ifall ni skulle vilja det.
Hör av er om ni är sugna!
Av Fnurz
6 jan. 2014 17:30
Hej!!!
Vi är två tjejer i 20 års åldern som planerar att tågluffa i sommar. Vi bor båda i Lund.
Vore ju jättekul att i alla fall ses någon gång på något ställe ifall vi lyckas vara på samma ställe. Vi har ännu inte planerat lika noggrant som du vart vi ska osv, men det kommer väl.

Tråkigt att ingen vill med dig. Hoppas det löser sig i alla fall, dina planer låter underbara!
7 jan. 2014 12:27
Hejsan!
Aha låter ju kul.
Jag bor faktiskt också i närheten av Lund.
Ja det hade jätte roligt att ses någon dag/kväll, vi lär väll se hur det blir!
Jag hitta säkert någon :)
25 jan. 2014 20:24
Hej jag hittade detta inlägget nu, jag och en kompis på 17 år kommer åka och tågluffa i sommar. Vi har planer på att vara borta ganska länge och åka runt men om du eller Fnurz vill träffas någon gång under sommaren och åka runt lite tillsammans kan ni höra av er till (Logga in för att se e-postadress) :)
27 jan. 2014 19:02
Hej!
Jag är en 18-årig tjej från Stockholm som planerar att utforska Europa i sommar men skulle gärna ha lite ressällskap.
Vill njuta av värmen, festa en del, träffa nya härliga människor, utforska sevärdheter och kulturen. Lite av allt i princip!
De städer jag gärna vill besöka är än så länge Paris, Venedig och Rom.
Intresserad? :)
Av Fnurz
27 jan. 2014 19:38
shiiit blir så glad att så många ska ut och tågluffa! jag och min vän har mest snackat om spanien och venedig änså länge. paris och berlin har vi redan besökt tidigare och känner därför inte att det lockar så värst. jag skulle vilja besöka mindre städer, gå i små gränder, upptäcka små säregna barer och pubar. världen har så mkt att erbjuda!!!!
vore fantastiskt att resa en bit tillsammans eller sammanstråla någonstans!! tror dock att jag och min vän kmr vara väldigt spontana. dyker det upp ett äventyr så kmr vi haka på det direkt. jag vill inte ha för mkt planerat - utan se vart jag hamnar .. beroende på vem jag träffar osv. människor vet mkt och kan tipsa om fantastiska platser vi inte visste fanns. sådant ser jag fram emot jättemkt! fria tyglar - bara leva
28 jan. 2014 17:21
Verkligen!
Spanien vill jag också besöka. Gärna Barcelona eller liknande.
Ja det är helt sjukt. Håller med till 110 procent!
Det vore super härligt! Känner lite samma sak angående det spontana, det är hela tanken. Att man tar sig dit vägen för en helt enkelt.
Hur länge hade ni tänkt vara borta? Vad har ni för budget? Vilken månad tänkte ni åka på ett ungefär? :)
Av Fnurz
30 jan. 2014 13:50
vi hade tänkt vara borta i en månad. jag vet inte ännu när jag får semester från jobbet, men vet i alla fall att jag har fyra veckor till mitt förfogande. budget vet i katten. jag vill hålla mej i varma länder. så jag tänker att packningen inte blir så himla stor och tung. sedan tänker jag mest att pengar ska gå till mat - inte så mycket shopping alltså. mat och drinkar typ hahha!!!
tänker önska mej ett interrailkort i födelsedagspresent tror jag .. så är det fixat liksom!!

vad är din plan?
16 feb. 2014 17:04
Heeej! Fy fan va sweet att så många tjejer ska tågluffa i sommar, jag och en till tjej ska ner i Europa från i mitten av juni till slutet av juli! Vi ska till (ungefär) Berlin-Wien-Prag-Milano-Barcelona-Lissabon-Amsterdam.
Vore så kul om folk va på samma ställe under någon period så kan alla gå ut och festa någon kväll!
13 mars 2014 21:36
Hej!

Jag har planer på att tågluffa i Europa i sommar, har dock inte hittat någon kompis att åka med. Är ganska spontan och kan ändra mina resemål. Vill helst åka till Italien, spanien och frankrike! Letar efter någon att resa med!
16 mars 2014 18:16
Hejsan!

Vad roligt att läsa att så många tjejer ska ut på tågluff i sommar!
Vi är tre stycken tjejer som har planerat att dra iväg i slutet på juni och vara borta i 22 dagar.
Vi har planerat in en rutt som är Köpenhamn - Berlin - Prag - Venedig - Rom - Barcelona - Biarritz - Paris - Amsterdam.
Det vi tänkte med resan var att ha kul, äta och dricka gott, se på lite sevärdheter men inte så radikalt!
Fest har vi ingenting emot, det skulle varit jätteroligt att träffas någonting, någonstans för lite drinkar osv.
Vi har inga bestämda datum för våra vistelser, vi går på känslan. Vi vet bara vad vi tänkte besöka!
Hör av er om ni känner er lockade
Av Tswahn
27 mars 2014 08:11
Hej!
Precis som många andra här letar jag också reskompis för en tågluff i Europa. Jag hade tänkt vara borta 2-3 veckor efter midsommar. Jag skulle främst vilja resa runt i västra Europa. Hade varit kul att få se Paris, Barcelona, Nice, Rom och Amsterdam. Jag är självklart öppen för förslag och är det någon som har ungefär samma planer är det bara att höra av sig här!
27 mars 2014 16:16
Hej!
vad kul! Jag har tänkte tågluffa oxå, men hittar ingen som har tid att åka nu i sommar. Hör av er om ni vill åka ihop m mig!
1 apr. 2014 16:55
Hejsan allihopa! Är det några här som hade tänkt att luffa i maj?? :)
Av Ellenln
5 apr. 2014 17:12
Citerat från Diiiisssa:
Hejsan!
Jag har planer att tågluffa i Europa i sommar men kan inte hitta någon kompis att åka med.
Jag letar efter en tjej(helst) i 17+ åldern som är sugen på att resa.
Vill kolla på sevärdheter men vill samtidigt dra ut och festa någon kväll(för att se hur nattlivet är)
Mina planer än så länge är: Tyskland(Berlin)-Frankrike(Paris)-Italien(Rom)-Grekland(Athen)-Tjeckien(Prag).
Jag kan gärna ändra mina resemål ifall ni skulle vilja det.
Hör av er om ni är sugna!
Hej jag ska också tågluffa i sommar i cirka 2 veckor i mitten av juni. Jag heter ellen och fyller 18 i maj. Du kan ju mejla mig om du inte hittat någon än det skulle vara trevligt med sällskap :) (Logga in för att se e-postadress)
Av Eahed
17 maj 2014 09:35
Hej!
Jag och ett gäng kompisar var i väg på tågluff förra sommaren. Om du har itunes, sök på Elin och Jessicas podcast. Vi har gjort ett avsnitt som handlar om just tågluff. Tipsar om våra bästa ställen och sånt man inte får glömma. Fantastiskt kul att tågluffa.

Itunes: http://www.buzzsprout.com/21838.rss
Hemsida, lyssna direkt på nätet: http://www.buzzsprout.com/21838
19 maj 2014 01:34
Härligt med så många som ska iväg!
Tänkte bara säga att jag drar iväg runt den 20de Juni i en månad, om någon har planerat att dra iväg runt samma datum så kan ni ju skriva till mig så berättar jag lite om mina planer och funderingar!!
Skulle vara trevligt med sällskap!
24 maj 2014 01:02
Hej! Är en kille på 21 år som vill dra och tågluffa efter midsommar någon gång, spelar ingen roll när eller var! Se roliga saker, festa och träffa massa skönt folk! Alla mina vänner sitter på sommarjobb eller dåligt med cash medans jag sitter på cash men inget sommarjobb! Har ingen resplan eller liknande utan tänker att rykten får ta mig till nästa stad. Säg till om någon har samma idé eller så ses vi på vägen :)
25 maj 2014 21:50
Jag och en/några tjejer till åker slutet av juni och början av juli någon fler som vill hänga på?! :D från köpenhamn och genom Tyskland och sen neråt! :D skriv ett meddelande till mig om du vill haka på! Juh fler desto roligare skulle jag säga :D
Av Brynkan
26 maj 2014 21:43
Hallå alla sugna tågluffare, Är två grabbar 21, 22 åldern som ska ut och tågluffa nu i sommar vi har redan bokat första biljetten till Amsterdam, vi ska åka den 29 juni och tänkte vara ute och luffa i ca 14-17 dagar, har någorlunda bestämt vart vi ska då men kan alltid diskuteras, men om någon är sugen på att ses under resans gång så är de bara att skriva så löser vi det där.
Vi är väl mest ute på denna tågluff för att se en del av europa upptäcka nya platser, men såklart ska vi även festa och roligt och se vad europa har att erbjuda på.
16 juni 2014 16:23
Hej alla tågluffare! Vi är två tjejer som redan är ute och åker och just nu befinner vi oss i Berlin. Imorgon lämnar vi dock för att ta oss till Prauge. Är det några mer än vi som redan är ute och luffar? Skulle va så kul att möta upp några sköna människor någonstans för lite fest eller så! Hör av eeeeeer!
Av Fnurz
16 juni 2014 16:30
shit va kul det är att så många har skrivit!
jag och min kompis har nu bestämt oss för att resa iväg den 15 juli. då drar vi direkt till Budapest! nån som är sugen på samma? se staden och det blir nog mkt fest där hehehe. sen ska vi ta nattåg ner till Kroatien (när vi tröttnat på Budapest hehe) och lägga oss på stranden i Zadar. vore gött att träffa på nån, alternativt resa nån sträcka tillsammans med flera :)
21 juni 2014 20:07
Hej allesammans!!

Jag skulle vilja ha lite tågsällskap ner till Milano i början av augusti! Ska möta upp två vänner där som jag ska fortsätta resan med, och sedan flyga hem från Prag sö 17/8.
Så tanken är väl att åka från Sverige den 1/8 eller något, och sedan resa runt i nån vecka för att sedan hamna i Milano lagom tills den 9/8.

Tågluffade förra sommaren, så jag känner väl att jag sett det mesta - så jag är med andra ord inte omöjligt när det gäller resväg ner till Italien.

Fan, känner att jag rört till det lite nu. Men jag eftersöker alltså någon/några att hänga med typ 10 dagar i Europa. Någon som är sugen?

Jag är en spontan och glad 24-årig snubbe från Örebro.

Z
27 juni 2014 18:37
Jag ska dra till Holland den 1/8 möta upp 2 holländare och en tysk, sen ska vi tågluffa vidare ner till Spanien kanske stanna på något ställe i frankrike, om någon har lust att hänga på, eller kanske mötas upp någonstans hade de varit kul, vi ska vara ute i ca 2 veckor.