TÅG mellan London Stansted - Paris ?!

12 apr. 2015 09:16
Visningar: 528
Jag försöker hitta billigast väg att ta mellan London Stansted Airport till Paris? Men hittar inte det jag söker. Jag har varken varit i London eller Paris förr, så vet inte vart jag ska hoppa på/av osv :)

Hoppas någon av er har koll :)

tack på förhand.

MVH Sandra

www.Bloggithailand.se
Av Birgere
12 apr. 2015 10:11
Hur tusan hamnar du i Stansted när du ska till Paris? :-)

I vilket fall så är det kanske inte den vanligaste resrutten men kolla google maps så får du nog något bra förslag. Jag antar du redan kollat flygmöjligheten stansted-paris. Ev kan du även kolla andra flygplatser runt London för ett flyg.
12 apr. 2015 17:06
hej.

Du skriver inget om du vill se både London och Paris eller om du vill åka direkt till Paris.
Om det är tåg du vill åka mellan London och Paris, så gå in på Eurostar hemsida. Tåget avgår från St Pancras station i London. Ibland har de billiga biljetter- åkte själv för ett par hundralappar. Det tar knappt 2,5 tim till Paris (station -Gare du Nord) Men du måste fortfarande ta dig från Stansted till St Pancras.
Vet att EasyJet flyger billigt direkt från Luton flygplats till Paris. Kolla på Stansted hemsida om transport mellan flygplatserna, det kanske är enklare och billigare. Luton ligger också norr om London.
13 apr. 2015 16:58
Citerat från Bloggithailandse:
Jag försöker hitta billigast väg att ta mellan London Stansted Airport till Paris? Men hittar inte det jag söker. Jag har varken varit i London eller Paris förr, så vet inte vart jag ska hoppa på/av osv :)

Hoppas någon av er har koll :)
Vill du flyga från Luton så går det bussar Stansted-Luton: http://www.nationalexpress.com/

Annars har du redan fått svaret att ta dig till St Pancras där Eurostartågen går. Dit tar du dig med tåg via ett byte I Tottenham Hale. Tiderna hittar du på www.nationalrail.co.uk

Vill du sitta på långfärdsbuss till Paris istället för det där tåget du bad om så har du en 12-13 timmars resa framför dig med National Express/Eurolines med byte på London Victoria (coach station).
Av Cattta
13 apr. 2015 18:10
Hej,
Annars är ett alternativ men det är långsökt, men prisvärt att flyga till Paris via Landvetter el Skavsta och byta där. (Ryanair, de säljer ju biljetter för under 200 kr st många avgångar såväl fr London till Sverige och från Sverige till Paris.

Ha en bra resa...