Tabbe, skrev inte mitt fulla namn när jag bokade biljett till BKK

5 okt. 2015 19:41
Visningar: 390
Hej skulle behöva lite hjälp i det här ämnet. Det är så att jag bokade en enkelbiljett till Bangkok som går att boka om, men skrev bara mitt för och efternamn vid bokningen och inte mina två mellannamn som står i mitt pass.
Kommer detta bli ett problem när jg ska fara iväg?
Någon som har gjort något liknande och hur har ni i så fall löst det?
Tack!
5 okt. 2015 20:08
Citerat från Michael__andersson:

Kommer detta bli ett problem när jg ska fara iväg?
Nej!
Av Bibby
5 okt. 2015 21:58
Aldrig skrivit mina mellannamn, så du har inget problem.
6 okt. 2015 15:29
Är ni båda helt säkra på det här? För mina föräldrar har skrämt upp mig rejält, dom menar att jag kommer bli nekad till att få resa in i landet
Av Hawaii
6 okt. 2015 17:14
Kan inte låta bli att undra - vad baserar de det på? Har svårt att tro att det är av personlig erfarenhet. Min uppfattning (och erfarenhet) är också att detta spelar inte någon som helst roll.
6 okt. 2015 18:31
Har varit i Thailand tre gånger och aldrig skrivit mellannamn, men nu när jag håller på att boka min volontärresa till Namibia så stod det i anmälan att ALLA namn som stod i passet MÅSTE fyllas i.
Lite skillnad på Thailand och Afrika, men ändå...

Ring resebyrån du bokade biljetten av och fråga?
6 okt. 2015 19:46
Tycker den här frågan dyker upp var och varannan dag. Lite tjatigt... Säger som jag brukar säga:

DET RÄCKER ATT BOKA FLYGBILJETTER I ETT AV FÖRNAMNEN! Det lämpligaste är ju det som står FÖRST, men det funkar även med det som står som nummer 2 eller 3. Man behöver alltså INTE ta med ALLA namn som står i passet. Du blir INTE stoppad. Är det någonstans man blir stoppad är det i check-in, men i detta fall blir man det alltså INTE.
7 okt. 2015 07:56
Citerat från Marie78:
Tycker den här frågan dyker upp var och varannan dag. Lite tjatigt... Säger som jag brukar säga:

DET RÄCKER ATT BOKA FLYGBILJETTER I ETT AV FÖRNAMNEN! Det lämpligaste är ju det som står FÖRST, men det funkar även med det som står som nummer 2 eller 3. Man behöver alltså INTE ta med ALLA namn som står i passet. Du blir INTE stoppad. Är det någonstans man blir stoppad är det i check-in, men i detta fall blir man det alltså INTE.
Nu tycker jag att du är lite otydlig Marie, vad gäller egentligen?
;-)

/Gunilla som alltid skriver sitt tredje förnamn på biljetten....