Diskussioner: Tips & råd om Ukraina

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Är det dags att börja åka till Ukraina nu?
Ukraina Perjohan2, 23 maj 2024
Senaste svar av Brassen för 2 år sedan
2
Jag har en allt starkare längtan att resa till Ukraina som ett statement om att vi inte glömt bort Ukraina. En kort ”semester” och träffa Ukrainare och kanske peppa lite. Jag tänkte att det mest realistiska just nu (säkerhetsmässigt) är att åka bussen-Lviv och bo där en eller två nätter. Lite ...
Tips till ett gäng killar som ska till Kiev.
Ukraina Rasmusnordwall, 31 mars 2019
Senaste svar av Backpackerabbe för 6 år sedan
5
Hej, vi är 8 killar som åker till Kiev i mitten på maj. Jag som reseledare mottaget gärna tips på vad vi inte får missa. Vart ska vi bo? Äta? Dricka? Vad måste vi se? Göra? Alla tips mottages mer än gärna :) Mvh Rasmus
Värt att åka till kiev?
Ukraina Americandream33, 18 aug. 2019
Senaste svar av Backpackerabbe för 6 år sedan
4
Hej alla glada! Jag går i tankarna att åka till kiev men är osäker på om det är värt de. Vad tycker ni som har varit där? Hur är nattlivet? Finns det mycket att upptäcka som inte är kyrkor? Något ni skulle rekommendera? Berätta allt! :D
Flytta
Ukraina Mickie, 8 juni 2013
Senaste svar av Mickie för 9 år sedan
10
Tänkte höra om det finns någon som har något råd och ge mig, tänkte ta pension och flytta till Ukraina, Odessa eller någon av städerna vid Black Sea. Har varit till Kiev och Dnepropetrovsk och jag älskar landet och dessa städer men vill ha sol och bad i så stor mängd som möjligt, därför just Black ...
Hur är det att turista i Ukraina?
Ukraina Canada2000, 5 jan. 2014
Senaste svar av Ixploretheworldcom för 12 år sedan
7
När jag ser alla fina bilder som Nemetron84 lagt upp på Ukraina så undrar jag om jag fattat fel? Jag trodde det var en ett unket och fult land men när jag ser alla vackra bilder på alla fina byggnader och annat så ser det ju helt otroligt vackert ut i all fall där som Nemetron84 fotat!? Är det ...