T-Mobile sim kort

Av Lazybow
16 aug. 2013 14:19
Visningar: 2710
Hej

I en tidigare tråd (http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/world-sim-card-25039 ) diskuterades olika sätt att kunna använda sin mobil/smartphone på resan.

I slutet av tråden lovade jag att återkomma hur det gick att använda T-Mobile på min resa till USA nu i sommar. så här kommer min syn på T-Mobile!

Vid ankomst i San Francisco så gick jag in på närmaste T-Mobile affär och förklarade för säljare att jag var här på tre veckors semester och ville ha ett sim kort till min smartphone (iPhone 3Gs - UPPLÅST!).
Med bra hjälp av säljaren fick jag snabbt (10-15 min) mitt sim kort och ett abonnemang som gav mig fria samtal & sms, samt 2.5 GB surf och detta till priset av $60 för en månad.

Gällande täckning så upplevde jag det mycket bra (3G) i storstäder såsom SF, LA & LV, men sämre när man åkte emellan dessa eller befann sig i en nationalpark (ex Yosemite & Kings Canyon).

Det skall dock sägas att det absolut gick att utföra de saker jag ville med mobilen även om inte full 3G täckning fanns, såsom; bloggning, google sökningar, användning av appar, även användning av Skype fungerade relativt smärtfritt.

I det stora hela är jag mycket nöjd och fann det hela vara mycket lätt och smidigt.

För alla abonnemang hos T-mobile och dess kostnad se länken nedan.
http://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-plans

Hoppas att flera här på forumet kan dela med sig av sina erfarenheter gällande sim kort när man är på resande fot :)

Med vänliga hälsningar
Linus
16 aug. 2013 17:07
Superdupertack för feedback!
Har du iPhone med vanligt eller micro-SIM?
Av Lazybow
16 aug. 2013 18:28
Citerat från Nisse2ears:
Superdupertack för feedback!
Har du iPhone med vanligt eller micro-SIM?
iPhone 3GS har vanligt sim kort, men säljaren frågade vilken sort man ville ha så de verkar ha alla storlekar.
16 aug. 2013 18:58
Förlåt NU såg jag att du skrivit exakt telefonmodell. Jag tänkte 3G när jag såg det inte att det var modellen.
Det låter bra till nästa gång man reser till USA :)
Dock har jag märkt att det inte är så svinigt dyrt att slå på dataroaming för det lilla jag behöver det när jag inte har wifi-access. Vilket är en trygghet när det riktigt kniper för mig.
Av Marulk
16 aug. 2013 19:28
tack för värdefull info (som alltid här på RG). tror det var jag som startade förra tråden...?
vi klarade oss mycket bra med den gratis wifi på hotellen och skaffade därför aldrig ngt sim kort men till nästa resa vet vi hur :)