Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2009-11-01 20:09

Surfa mobilt i USA

Hej,

vi skall till New York i slutet av februari. Jag har en iPhone och det är lätt att bli "beroende " av den när man reser. Superlätt att hitta mat, bensin, hotell, sevärdheter, m.m. var man än är. Problemet är att det blir otroligt dyrt med Telia när man är utomlands.
Kan man köpa kontantkort i USA som man kan surfa med?
Har kollat lite på AT&T:s sida men den är rörig och jag lyckas inte reda ut alla abonemang...
2009-11-01 22:00
http://www.phocard.com/
Det här verkar legit...
MVH A-L
2009-11-02 10:13
Kolla diskussionen "Hur ringer man billigast från New York??" här på RG

/BL
2009-11-02 20:50
Tack för svaren.
phocard.com är inte vad jag letar efter. Det är telefonkort som gör att man kan ringa billigt. Jag vill surfa billigt med min iPhone i USA.

"Hur ringer man billigast från New York??" tråden har jag läst men den handlar också om hur man kan ringa billigt i USA.

Min iPhone 3G är olåst så jag behöver inte använda Telia. Jag vill ha ett kontantkort med mobildata till ett 3G/GSM-nät, eller något som gör att jag kan surfa med min iPhone i USA utan att hela semesterkassan går till mobilräkningen.
2009-11-02 21:26
Hej igen, när jag bodde där var det bara att köpa ett simcard på sevan...pga terrorismen är det tydligen annorlunda nu, men här är en site som verkar fixa den delen åt dig oxå..http://www.planetomni.com/FAQ_sim.shtml#13
mvh A-L.
2009-11-06 16:39
Hej Daniel

Jag har exakt samma funderingar! Vi ska till Florida i två veckor och jag vill så klart anända alla iPhone-appar där också.
Jag har jämfört t-mobile med at&t och tror att at&t verkar bäst. Jag funderar på att köpa deras Pay as you Go $1 mobile to mobile pre-paid plan http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/cell-phone-pl... och att lägga på datapaket 100 mb för $20 http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/cell-phone-pl...
Då borde jag och min fru och våra kompisar kunna ringa gratis mellan våra mobiler och få en hygglig datamängd för två veckor.
Jag är dock rädd att den här planen tvingar en att köpa en mobil bunden till det abonnemanget. Som du skriver är hemsidan helt kass (som typ 80% av alla andra U.S. hemsidor) så jag har inte lyckats reda ut just det.

Om någon annan har några tips så är det MYCKET välkommet.
2010-02-03 21:06
Hej,

jag har pratat med en kollega som nu har jobbat i New York några månader. Enligt honom så skall det gå bra att köpa kontantkort i operatörernas egna butiker. Jag hoppas verkligen att det fungerar.

Synd bara att iPad:en inte går att få tag i än ;-)
2010-05-11 21:43
Nu är det ett tag sedan vi kom hem från New York (riktigt trevligt ställe :-). Det blev inget kontantkort och inget iPhone användande :-(
Visst, AT&T har kontantkort, men det billigaste var $99! Det skulle jag aldrig hinna använda upp på en vecka. Dessutom så trodde inte hon i butiken att det skulle fungera med min iPhone. Lite oklart varför... Min är upplåst, så jag tror att det skulle fungera, men vågade inte testa.

mvh
Daniel
2010-09-02 10:35
Senast vi var i USA köpte vi en kontantkortstelefon från T-mobile på Target för $20, slängde mobilen och satt kortet i våra svenska upplåsta mobiler. Då fick vi ca $20 airtime, vilket räckte för att ringa till varandra lite då och då under två veckors tid.
Vill dock varna för en otroligt krånglig registreringsprocess av kontantkortet. Man sätter i kortet och ringer typ 888, sedan sköts allt via en röststyrd dator. Vi kämpade i över 1 timme med att få igång våra abonnemang och bli tilldelade ett mobilnummer. Så ett tips är att låta någon butiksanställd hjälpa er med registreringen av abonnemangen.
Visningar: 1863  |  Dela med andra:    
3 svar
Mobilsurf i USA (L.A. och L.V.)
49 veckor sedan av Andi04
... är inte sugen på att utnyttja mitt eget mobil surf då det kostar skjortan utomlands. Någon ... i USA som likanr t.ex. Comviq Surf där man betalr för en dag, vecka eller månad. Kommer bara utnyttja data trafiken som google ... 3
3 svar
Mobilt bredband i USA?
1 år sedan av Annaer
... laptopen när jag reser för att kunna surfa, skriva resdagbok, hålla kontakt med ... så har jag köpt ett simkort till mobilen & sen använt den som modem, kan man ... på ngt annat sätt? Vill gärna kunna surfa från rummet ... 3
3 svar
Mobilt Internet i USA?
2 år sedan av Reselover
Hej! Nån som vet om det finns nåt liknande våra surfkort att köpa för 1 vecka eller 2 e.d? Nåt hum om kostnader? Helst ska man inte behöva köpa startpaket när man har modem för SIM-kort inbyggt i datorn eller med sig.. Nån bra firma? Gäller k ... 3
26 svar
1 månads resa till USA med massor ...
1 år sedan av Starfighter
... nu ut som följande: Arlanda ---> New York ----> Los Angeles ---> Las Vegas ---> Seattle ---> Hawaii --> New York --> Arlanda. *New York: Central park Empire state building ... school d ... 26
28 svar
USA - 6 veckor, 6 ställen, 6 drömm ...
1 år sedan av Justdani
... Hawaii. 10 nätter. 6:e stop. Flyg> New York. 7 nätter. Synpunkter på ... vi vet att vi vill göra är snorkla och surfa på Hawaii, åka helikopter över Grand Canyon eller något annat häftigt ställe, tattuera oss på la ... 28
Annons:

av Ynnej1976

Relaterade sökningar

surfa i usa

,

kontantkort i new york

,

kontantkort usa iphone

,

surfa billigt i usa

,

kontantkort usa 3g

Erbjudanden USA

Kryssning

Upplev Hawaii som aldrig varit möjligt förut

Escape Travel

Upplev Hawaii som aldrig varit möjligt förut
Pris från: 61.900:- Förstklassiga motoryachten Safari Explorer tar endast 36 passagerare och detta gör att vi kan besöka hamnar och vikar som de stora fartygen inte kan segla i. Det marina djurlivet kring öarna är fantastiskt!

Escape Travel

Rundresor

Vägen Västerut - rundresa med Swanson's

Swanson's Travel

Vägen Västerut - rundresa med Swanson's
Klippiga Bergen, Yellowstone, vilda västern-städer som Jackson, Silverton och Durango och underbara Santa Fe. Mäktig natur, presidentansiktena, indiankulturer, nutid och historia. Mer spännande rundresa får ni leta efter. 16 dagar, svensk guide.

Swanson's Travel

Aktiv semester

Vandringsresa till Utah, USA

Wi-Resor

Vandringsresa till Utah, USA
Utah är känt för sin storslagna natur med mäktiga canyons och erbjuder vandringsupplevelser man aldrig glömmer. Vi vandrar bla i Canyonland och Arches National Park under denna resa. Flyg från Arlanda 19/10.

Wi-Resor

Inför resan

Mexicosemester- har du en bra försäkring?

ERV

Mexicosemester- har du en bra försäkring?
Vår reseförsäkring täcker hålen hemförsäkringen, 0 kr i självrisk. Det innebär att du får ett skydd mot det mesta som kan hända under en resa, utan att du blir dubbelförsäkrad. Halva priset för barnen! Läs mer på vår hemsida. Välkommen!

ERV

Rundresor

New York - San Francisco - Los Angeles

Swanson's Travel

New York - San Francisco - Los Angeles
En oslgbar kombination. Upplev tre av USA:s största städer under en intensiv långvecka med både öst- och västkusten. Flyg, 8 nätter på hotell och sightseeing i San Francisco och Los Angeles ingår. Avresor dagligen och resan kan förlängas. Fr. 13870:-

Swanson's Travel

Kryssning

Royal Caribbean - RCCL

Escape Travel

Royal Caribbean - RCCL
Ombord på Royal Caribbeans 20 moderna fartyg finner du ett hav av valmöjligheter som vill övergå dina fantasier, bland annat gyrostabiliserat biljardbord, klättervägg, skridskobana, golfbana, basketplan och mycket mer! Du får maximalt för pengarna.

Escape Travel

Shopping

New York och Karibien 12dagar 14.500 med flyg

Inca Tours

New York och Karibien 12dagar 14.500 med flyg
Kombinera två semestrar i en resa! Inled semestern i världsmetropolen New York med sina kända teatrar, parker och shopping. Flyg vidare till Mexikos karibiska kust i Playa del Carmen, ett av Karibiens främsta resmål.

Inca Tours

Kryssning

Nyårskryssning runt Hawaii öarna

BIG Travel Sweden AB

Nyårskryssning runt Hawaii öarna
I hjärtat av Stilla havet får ni uppleva vulkaner, orörd natur och en fascinerande traditionell kultur med starka polynesiska rötter. Med sina fantastiska stränder och ett underbart tropiskt klimat kommer detta att bli en oförglömlig kryssning.

BIG Travel Sweden AB

Rundresor

Rundresa Amerika Populär fr. 21.980:-

Swanson's Travel

Rundresa Amerika Populär fr. 21.980:-
Specialgjord resa för er som vill kombinera både rundresa och avkoppling. Resan är på 14 dagar och erbjuder både östra Amerikas spännande och intressanta storstäder och Floridas många sevärdheter. Även tid till sol och bad. Svensk färdledning.

Swanson's Travel

Weekend

NHL - matchbiljetter

1Biljett.nu

NHL - matchbiljetter
Vi har bra och billiga matchbiljetter till alla dom stora lagen i NHL, Våra biljetter kostar från 990 kr styck. Läs mer på vår hemsida www.1biljett.nu så kan ni där se vilka matcher som finns tillgängliga.

1Biljett.nu

Inför resan

USA - har du en bra reseförsäkring?

ERV

USA - har du en bra reseförsäkring?
Vår reseförsäkring täcker hålen i din hemförsäkring. Se pris och teckna på vår hemsida. Försäkringen ger ett skydd mot det mesta som kan hända under en resa, utan att du blir dubbelförsäkrad.

ERV

Flygkampanjer

Easyticket -prisvärda resor över hela världen

Inca Tours

Easyticket -prisvärda resor över hela världen
Easyticket är en privatägd Internetresebyrå som grundades år 2003. Våra ägare är Inca Tours AB, en av Sveriges äldsta och mest välkända researrangörer sedan 1984. Boka flyg, hyrbil, hotell eller paket: snabbt, enkelt, billigt och tryggt.

Inca Tours