Surfa mobilt i USA

Av Daaniel
1 nov. 2009 20:09
Visningar: 5998
Hej,

vi skall till New York i slutet av februari. Jag har en iPhone och det är lätt att bli "beroende " av den när man reser. Superlätt att hitta mat, bensin, hotell, sevärdheter, m.m. var man än är. Problemet är att det blir otroligt dyrt med Telia när man är utomlands.
Kan man köpa kontantkort i USA som man kan surfa med?
Har kollat lite på AT&T:s sida men den är rörig och jag lyckas inte reda ut alla abonemang...
2 nov. 2009 10:13
Kolla diskussionen "Hur ringer man billigast från New York??" här på RG

/BL
Av Daaniel
2 nov. 2009 20:50
Tack för svaren.
phocard.com är inte vad jag letar efter. Det är telefonkort som gör att man kan ringa billigt. Jag vill surfa billigt med min iPhone i USA.

"Hur ringer man billigast från New York??" tråden har jag läst men den handlar också om hur man kan ringa billigt i USA.

Min iPhone 3G är olåst så jag behöver inte använda Telia. Jag vill ha ett kontantkort med mobildata till ett 3G/GSM-nät, eller något som gör att jag kan surfa med min iPhone i USA utan att hela semesterkassan går till mobilräkningen.
6 nov. 2009 16:39
Hej Daniel

Jag har exakt samma funderingar! Vi ska till Florida i två veckor och jag vill så klart anända alla iPhone-appar där också.
Jag har jämfört t-mobile med at&t och tror att at&t verkar bäst. Jag funderar på att köpa deras Pay as you Go $1 mobile to mobile pre-paid plan http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/cell-phone-plans/pyg-cell-phone-plans.jsp och att lägga på datapaket 100 mb för $20 http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/cell-phone-plans/prepaid-feature-packages.jsp
Då borde jag och min fru och våra kompisar kunna ringa gratis mellan våra mobiler och få en hygglig datamängd för två veckor.
Jag är dock rädd att den här planen tvingar en att köpa en mobil bunden till det abonnemanget. Som du skriver är hemsidan helt kass (som typ 80% av alla andra U.S. hemsidor) så jag har inte lyckats reda ut just det.

Om någon annan har några tips så är det MYCKET välkommet.
Av Daaniel
3 feb. 2010 21:06
Hej,

jag har pratat med en kollega som nu har jobbat i New York några månader. Enligt honom så skall det gå bra att köpa kontantkort i operatörernas egna butiker. Jag hoppas verkligen att det fungerar.

Synd bara att iPad:en inte går att få tag i än ;-)
Av Daaniel
11 maj 2010 21:43
Nu är det ett tag sedan vi kom hem från New York (riktigt trevligt ställe :-). Det blev inget kontantkort och inget iPhone användande :-(
Visst, AT&T har kontantkort, men det billigaste var $99! Det skulle jag aldrig hinna använda upp på en vecka. Dessutom så trodde inte hon i butiken att det skulle fungera med min iPhone. Lite oklart varför... Min är upplåst, så jag tror att det skulle fungera, men vågade inte testa.

mvh
Daniel
2 sep. 2010 10:35
Senast vi var i USA köpte vi en kontantkortstelefon från T-mobile på Target för $20, slängde mobilen och satt kortet i våra svenska upplåsta mobiler. Då fick vi ca $20 airtime, vilket räckte för att ringa till varandra lite då och då under två veckors tid.
Vill dock varna för en otroligt krånglig registreringsprocess av kontantkortet. Man sätter i kortet och ringer typ 888, sedan sköts allt via en röststyrd dator. Vi kämpade i över 1 timme med att få igång våra abonnemang och bli tilldelade ett mobilnummer. Så ett tips är att låta någon butiksanställd hjälpa er med registreringen av abonnemangen.