Stränder och mat på Aruba?!

Av Annse71
23 aug. 2013 17:39
Visningar: 1945
Hej!

Om man ska hyra ett hus, vilken strand är då att föredra? Alla ser lika fina ut, men om man är en småbarnsfamilj kanske det är skönt att det finns lite restauranger runt omkring etc.

Hur är det att handla mat i livsmedelsaffärer och på restauranger? Hur är prisnivån och utbudet?

Tack på förhand
Annika
Av Milli22
25 aug. 2013 07:30
Hej

Vi bodde på tamarijn hotell som är ett all Inclusive hotell så jag kan inte säga så mycket om restauranger utanför men stranden var fantastisk och det var nära till stan stranden hette druif beach och ligger i los rise district så Inga stora höghus komplex.

Vi var även på en båtutflykt på en annan strand vid high rise district och det var inte mysigt alls massa försäljning på stranden och trångt bland solstolarna.

Hur gamla är barnen? Det blir djupt rätt fort i vattnet och är lite strömt så inte jättebra fär små barn kan vara bra att ha en pool också.
Av Annse71
25 aug. 2013 20:38
Hej!

Tack snälla för ditt svar! Våra barn är mellan 7 o 10 år. Vet du vilken strand som är mest långgrund? Tack igen för hjälpen!
Av Milli22
25 aug. 2013 21:03
Baby beach var jätte långgrund men tror inte att man kunde bo just där vi hyrde bil och åkte dit.
Men 7-10 år så funkar nog de flesta stränderna.
2 sep. 2013 11:18
Eagle Beach är vackrast, tycker jag. Finns också saker att göra där.
Av Sara_f
25 nov. 2013 23:18
Hej!
Kopplar på min fråga på den här tråden, hoppas det är ok :)
Vi är lite sugna på Aruba, och vill bo nära Eagle Beach/low rise. Vi vill inte bo på all-inclusive, så då undrar jag om det är någon som vet vad det är för prisläge på att gå ut och äta på kvällarna.
Tack på förhand :)
Av Tobbef
2 jan. 2014 22:30
Priserna är som i Sverige ungefär. Du kan hitta dyra ställen om du vill det och billigare om du vill det... Allt är väldigt smidigt, alla väldigt hjälpsamma.