Stränder

Av Emmafi
31 jan. 2015 17:33
Visningar: 1059
Hej!
Planerar att åka till Sri Lanka nästa år i januari. Har svårt för att välja vart vi vill bo. Gillar att bo på ett och samma ställe och göra utflykter därifrån. Vi har tänkt mest på Unawatuna eller Hikkaduwa, Men nu har jag läst att stränderna där är eroderade och att det knappt finns någon strand kvar. Är det så illa?
Har även tänkt på Merissa men vill inte bo där det är för litet utbud av restauranger. Hur verkar det där?

Mvh Carina
Av Gevalia
31 jan. 2015 17:45
Ta dig lite tid och läs tidigare tips här på RG. Det finns massor. Jag har själv både hämtat och lämnat info här.
Av Chanti
31 jan. 2015 17:46
Merissa är nice,det finns 3 st stränder att välja på o många restauranger.Klart bästa stället som jag har varit på Sri Lanka.
1 feb. 2015 09:33
Hej!
Mirissastranden är jättefin, men du har rätt, vi upplevde inte att det fanns så mycket restauranger där. På restaurangerna var utbudet ganska begränsat, fanns bara kyckling och fisk inget annat kött.
Vi gillade Unawatuna, visst det är ingen jättebred strand, men den räckte till. Många restauranger att välja mellan. Vi bodde på Flower Garden som hade den bästa maten på hela resan. Tyvärr kom vi aldrig till Hikkaduwa då vårt hotell blev avbokat och vi fick inte tag på ngt nytt.
Mvh Susanne
Av Emmafi
4 feb. 2015 19:01
Tack nu får jag fundera lite till...
Av Eif
3 mars 2015 13:19
Är i Unawatuna nu. Åkt motorbike en vecka bla till Merissa och Hikkaduwa. Enligt mig är Unawatuna klart bäst kanonstrand och gångavstånd
till stranden junglebeach! Stannar en vecka till sen blir det Hikkaduwa en vecka.
Av Emmafi
4 mars 2015 07:11
Gott att höra för det är dit vi har bestämt oss för att åka. Låter modigt av dig att åka motorbike då jag har läst att trafiken är förskräcklig, men det kanske inte stämmer?

Mvh