Storlek på hotellrum USA

10 aug. 2012 11:31
Visningar: 549
När man ska boka hotell i USA och där tex står "standard two dubbelbeds.
Inne bär det då att även om där är två personer i sökningen kan sova 4 ?
Det gör ju en hel del om man gör en sökning på pris och inte behöver två dubbelrum eller om sk familjerum är fullbokat. Tillåter dom det ?..

Har vänner som berättat att dom bokat flera dubbelrum men så visar det ju sig att sängarna är enorma och dom inte hade behövt det. Sen om det är ok och hotellen tillåter det, det vet inte jag...

//Kristina
10 aug. 2012 11:50
Citerat från kristinat:
När man ska boka hotell i USA och där tex står "standard two dubbelbeds.
Inne bär det då att även om där är två personer i sökningen kan sova 4 ?
Det gör ju en hel del om man gör en sökning på pris och inte behöver två dubbelrum eller om sk familjerum är fullbokat. Tillåter dom det ?..

Har vänner som berättat att dom bokat flera dubbelrum men så visar det ju sig att sängarna är enorma och dom inte hade behövt det. Sen om det är ok och hotellen tillåter det, det vet inte jag...

//Kristina
Det finns ju olika storlekar på sängar, i USA är det Double , Queen och King och sen kan även dessa variera lite t.ex. California king, men i regel kan man sova två i varje och jag har alrig varit med om att man inte får det. Däremot är det ofta men inte alltid så att man batalar grundpris för ett rum och sen tillkommer ett tillägg per person utöver det men som sagt inte alltid, ibland kan man bo fyra för samma pris som två.
Ingår någonting som t.ex. frukost är det nog alltid tillägg för extra personer. http://en.wikipedia.org/wiki/Bed_size
10 aug. 2012 14:15
Floridasidan är klok :) han har rätt i det han säger.

Sök på queen och king om ni vill vara fler än en i sängen. Dock tycker jag själv att det är alldeles för trångt med två pers i Queen. I king får man bara ett täcke (men det brukar finnas extra)

Och som ovan skrivet så är eventuell frukost endast för två.

Och som du o florida skriver - det är ju upp till hotellet om de accepterar det och ev tar ut extra avgift.

(Det finns ju en anledning att hotellet vill veta vilka som sover i rummen och det är av säkerhetsskäl).

Inte mycket ny info i mitt inlägg, mest bekräftande :)
10 aug. 2012 15:28
Det är välkommet ändå :)!
Alla tips och råd från USA kännare är välkommet !

När vi var där för 20+ år sedan så tog man in lite på motell och vad som... Nu känns det ändå som om man inte vill lägga tid på att leta boende där utan ha det klart och framför allt att det är tryggt och säkert så därför vill man vara så förberedd som möjligt.

Kristina
Av Annl
11 aug. 2012 09:27
Vi har rest en del i USA och då med två barn (nästan tonåringar och numera tonåringar).

När jag sökt boende har jag alltid letat på ett rum och angett barnens ålder och i de fallen jag fått OK på bokningen så har det inte varit några som helst problem att bo alla tillsammans. Väldigt smidigt och man sparar en massa pengar.
Av Katrinl
11 aug. 2012 11:55
Vill var över en månad förra året och gjorde som Annl, sökte rum där vi angav tonåringarnas ålder och fick alltid ett rum med två dubbelsängar. Supersmidigt och billigare.

Ha en trevlig resa!