Ställe att besöka mellan koh chang och bangkok?

16 feb. 2015 17:38
Visningar: 559
Hej alla vänliga själar som tar sig tid att svara på alla frågor!
Som rubriken lyder. Något ställe mellan bangkok och koh chang som är världens att besöka i två eller tre dagar innan man beger sig hemåT? Vi letar efter något lugnt, vackert med härlig atmosfär :).
Gärna vid kusten eller någon ö. Koh Samet har vi pratat om, något ni tycker om?
17 feb. 2015 09:33
Citerat från Lutt1337:
Hej alla vänliga själar som tar sig tid att svara på alla frågor!
Som rubriken lyder. Något ställe mellan bangkok och koh chang som är världens att besöka i två eller tre dagar innan man beger sig hemåT? Vi letar efter något lugnt, vackert med härlig atmosfär :).
Gärna vid kusten eller någon ö. Koh Samet har vi pratat om, något ni tycker om?
Hej, menar inget illa men du svarar ju på din egna fråga. Koh Samet givetvis. Jag har varit där. Det är en mindre ö med ganska mycket sk relax och inte massa festande så det är lagom med 2-3 nätter där. På senaste året har de börjat bygga ut och förbättra vägarna på ön. Innan var det mycket sandvägar men börjat komma mer och mer asfalt nu. Men går att hyra moppe och ta sig runt hela ön utan problem.
I norr ligger det största samhället och även piren med 7 eleven.
På östra sidan längre ner ligger en strand som är mysig med härliga restauranger uppradade på kvällarna där man sitter på stranden och äter med lampor i träden ovanför. Tar man en vanlig ganska långsam båt/färja ifrån fastlandet så tar det endast 30 min till ön.
Lycka till !
Av Sun
18 feb. 2015 08:36
När vi åkte där för ngn år sedan så var vi på koh Chang, koh samet, fastlandet där båten till koh samet går ut samt ett studiebesök i Pattaya. 😄
18 feb. 2015 19:46
Citerat från Backpackerabbe:
Citerat från Lutt1337:
Hej alla vänliga själar som tar sig tid att svara på alla frågor!
Som rubriken lyder. Något ställe mellan bangkok och koh chang som är världens att besöka i två eller tre dagar innan man beger sig hemåT? Vi letar efter något lugnt, vackert med härlig atmosfär :).
Gärna vid kusten eller någon ö. Koh Samet har vi pratat om, något ni tycker om?
Hej, menar inget illa men du svarar ju på din egna fråga. Koh Samet givetvis. Jag har varit där. Det är en mindre ö med ganska mycket sk relax och inte massa festande så det är lagom med 2-3 nätter där. På senaste året har de börjat bygga ut och förbättra vägarna på ön. Innan var det mycket sandvägar men börjat komma mer och mer asfalt nu. Men går att hyra moppe och ta sig runt hela ön utan problem.
I norr ligger det största samhället och även piren med 7 eleven.
På östra sidan längre ner ligger en strand som är mysig med härliga restauranger uppradade på kvällarna där man sitter på stranden och äter med lampor i träden ovanför. Tar man en vanlig ganska långsam båt/färja ifrån fastlandet så tar det endast 30 min till ön.
Lycka till !
Tack för svar! Eftersom jag inte varit där så är det ju inget givetvis för min del. Det är typ det enda stället jag hittar Och jag vet inte mycket om de. Jag tänkte ifall det finns någon annan härlig pärla. Vilket tycker du är härligast? Koh chang, lonely beach eller koh samet?
Av Ansun
18 feb. 2015 20:51
Kombinationen Koh Chang och Koh Samed är perfekt, bara några timmars bilresa mellan ställena ( Lite drygt 2 timmar om ni bokar egen bil).
Sen finns ju den lilla byn Mae Phim på fastlandet nära Koh Samed. Gillar man lugna ställen med inte så mycket folk på stränderna så är det ett bra alternativ till Koh Samed, billigare också.
Av Fdr
19 apr. 2015 16:43
Citerat från Sun:
När vi åkte där för ngn år sedan så var vi på koh Chang, koh samet, fastlandet där båten till koh samet går ut samt ett studiebesök i Pattaya. 😄
"studiebesök" i Pattaya :D haha