Spanska på Kuba

2 jan. 2014 19:55
Visningar: 960
Hej allihopa!
Jag kommer dra till Kuba, Cienfuegos, i slutet av mars och plugga spanska genom Kvarnby folkhögskola. Tänkte kolla om det är någon som varit där och kan ge lite tips? Just nu sitter jag och väljer mellan att bo på Campus eller i familj, ni som har erfarenhet av något av detta får jättegärna höra av er till mig här eller på mailen ((Logga in för att se e-postadress)). Alla tips och rekommendationer är välkommet!
Tack på förhand!
/Elin
19 feb. 2014 11:36
Hej!

Skriver här så jag också får uppdateringar ifall någon skulle svara. Ska nämligen också på Kvarnby folkhögskolas kurs till Cienfuegos nu i mars. :)
22 feb. 2014 17:57
Hej! Vad kul, nu har nedräkningen börjat!
Av Tipp1
22 feb. 2014 22:14
Om du har möjlighet att bo i fam så gör det , min dotter är i Usa och bor med familj och är grym på engelska nu:) Men kolla så det finns möjlighet att byta till skolan om ni inte passar ihop:) Bäst att lära sej språket är att bo med dom som pratar hela tiden :) Lycka till och ha jätte skoj:)
23 maj 2016 15:57
Om någon råkar läsa igenom denna tråd, BO INTE PÅ UNI! Gjorde det misstaget när jag åkte på denna kurs med Kvarnby. Bo i familj!
23 maj 2016 17:27
Jag bodde också i familj i slutändan och är väldigt nöjd. Dels så bjuder familjerna på godare mat och man kan träna spanskan när man vill. Och sedan är det i stan allting händer på fritiden så det är skönt att slippa behöva åka buss eller taxi. Hur som helst hela Kuba resan var grym, ån om ni får chansen!
Av Moajord
15 juni 2016 23:48
Hej Elin! Här kommer jag 29 månader senare😂 Men kom in på denna tråden och tänkte du är perfekt att fråga. Jag kollar runt lite kring spanskakurser runt om i världen och hamnade på Kvarnby.
Orkar/vill du berätta mer om typ:
Skolan, umgänget, miljö osv. Om du råder mig att söka dit?
Samt rent ekonomiskt, har du ett hum på totalen du behövde lägga på denna utbildning/äventyr?
Hoppas du orkar svara!
Varma hälsningar