Sopot i juli - värt att se/göra?

Av Mikhem
26 juni 2013 08:30
Visningar: 13938
Jag och mina två söner drar till Sopot i mitten av juli, och om vi inte ska ägna all tid på den enorma beachen där, undrar jag om någon här kan tipsa om sevärdheter eller aktiviteter i området?
Det är inte första gången i trestadsområdet för mig, men jag har inga riktigt bra idéer om vad man kan ta sig för förutom att café-a i Gdansk, ströva i hamnen i Gdynia, och leva beachliv på Sopots stora strand.

Eftersom vi bara är där en vecka - bor i centrala Sopot, nära stranden - är inte längre resor ett alternativ för oss.
Av Nazima
26 juni 2013 08:58
Nu har jag ju aldrig varit i Polen, men jag ,min man och våra tre småttingar reser till Sopot nästa helg så jag tar ochså gladeligen emot tips på vad man kan göra om badvädret utelir.
V kommer stanna lite mindre än en vecka, och bo på ett hotell inne i Sopot, nära vattnet, vad jag förstått.
Barnen är 7, 4 och 2,5 år
Av Trea
10 juli 2013 21:08
Vi har varit i Sopot några gånger, och det är förstås mycket strandliv som gäller där... När det gäller att resa med barn, så finns det nog en hel del vanliga strandgrejor. Det går långa fina gång/cykel- och inlinesbanor längs med stranden där många åker inlines. Går säkert att hyra! Vi bowlade också en kväll i ett ganska stort komplex, som också hade badhus med äventyrsbad tror jag. Det stället låg ganska nära vår camping (Camping Metropol). En dag tog vi också en buss till ett shoppingcenter i Sopot, minns inte vad det hette dock, men där fanns gott om butiker att titta i. Man kan förstås också ta buss från Sopot till Gdansk.