Sommarjobba i Norge 2014

18 apr. 2014 08:41
Visningar: 289
Är en glad, utåt och social tjej på snart 20 år som skulle vilja åka till Norge och sommarjobba.
Jag skulle kunna tänka mig att åka så snart som möjligt och stanna till sommarens slut, jag hade i tanken att man åker dit och söker jobb eftersom det låter som det mest effektiva men även söker lite hemifrån!
Och sen tänkte jag att man kanske söker boende när man kommer dit men kollar upp lite i förväg vad det finns för alternativ, skulle vara kul att dela en lägenhet med några tjejer och lära känna nya folk! :) Är öppen för förslag vart i Norge man skulle kunna tänka sig att jobba men dem som låter mest väsentliga för jobb verkar ju vara Oslo, Stavanger, Bergen o.s.v. (?)
Jag vill åka dit för att jobba, men även träffa nya folk och ha grymt jävla kul och skaffa minnen för livet!
Skulle även vara ett plus i kanten om man var skön som person och gillade folk med dålig humor(jag)
Hoppas någon är intresserad! :)
1 maj 2014 17:54
Hej!

Vad kul att hitta någon med liknande planer i Norge!

Jag är en positiv och sportig tjej på 21 år i sommar, som gillar att hitta på mycket!

Jag är också intresserad av att jobba i Norge (kan tänka mig de flesta platser, bara det finns jobb). Har nu varit i Oslo i 2 dagar på 1 intervju på Verisure (gamla Securitas) och får svar imorgon fredag. Om jag får det så ligger det placerat i Skoyen i Oslo och om jag får jobbet så startar det någon vecka in på maj ungefär.

Har du sökt jobb/hittat jobb, fått gå på någon intervju kanske? Om jag får jobb så tänker jag mig att jag jobbar i sommar och även längre fram, gärna 1 år minst för att kunna spara ihop så mycket som möjligt till en sjukgymnastutbildning i Australien nästa år i februari eller juli. Att dela lägenhet i Norge låter som det smartaste valet! Några stycken tjejer i en lägenhet till exempel! Dålig humor (som är bra humor) har jag också så det ska inte vara några problem! :)

Hoppas på att höra från dig Gabriella (och fler intresserade!)!

Hälsningar Johanna