Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2010-09-15 17:15

Solresor?

Nån som rest med Solresor till Egypten? Har det funkat bra?

//Rebecca
  • 2010-09-15 20:03
    Inte till Egypten - men vi var på Rhodos för några veckor sedan. Flygvärdinnan tackade oss för att vi valde att åka med Apollo (!) både på resan ner och upp - och hotellet hade bara dekaler från Fritidsresor (!). Frånsett guidens rekommendationer på restaurang med god mat och som hade den sämsta maten på hela veckan och den absolut jobbigaste personalen - så var vi nöjda - dvs vi såg inte så mycket till Solresor alls :-)
  • 2010-09-17 13:52
    Var i Hurghada med solresor i februari, det funkade hur bra som helst.
    Ingen skillnad på fritids,ving eller solresor tycker jag.
    Annika
  • 2010-09-17 14:07
    jag har inte rest med solresor till egypten,men till andra platser,ibland har det fungerat ok ibland inte...men de brukar vara hög standard på deras hotell, men ibland kan personal på plats vara dåligt pålästa...
  • 2010-09-17 21:34
    Fungerar precis lika bra som med de andra bolagen, ingen skillnad.
  • 2010-10-08 21:11
    Jag får nog återtaga det med att vi är nöjda med Solresor. Tydligen är det så att man inte kan förvänta sig hjälp från Solresor om det uppstår problem - även helt enkla saker som en borttappad plånbok som jag har skrivit om i en annan tråd. Nu vet jag inte om det bara är Solresor som gör såhär eller om det gäller alla charterbolag. Vi kommer i alla fall inte att resa med Solresor någon mer gång - vi kan lika gärna arrangera resorna själva när man inte får hjälp med något så enkelt som ett telefonnummer att ringa till.
Visningar: 634  |  Dela med andra:    
3 svar
Sharm el sheik
38 veckor sedan av Ffion
Hej! Undrar om det är någon som bott på hotellet Sultan Gardens i Sharm el sheik, Egypten? Något ni skulle rekommendera? Har prelbokat en resa 1:e november med Solresor. Vi reser med två barn 12 och 15 år. Vill gärna ha riktigt bra snorkling och ...3
4 svar
Äventyr i egypten
7 veckor sedan av Brassen
... betydligt billigare än tex apollo ,solresor. Riktigt fint i bergen...dock så slipper man inte försäljarna nånstans, var fasen vi stannade i the middle of nowhere så kom de som ett gäng bergsgetter :) Se till att slippa åka med en massa ...4
9 svar
Är det jag eller dåligt utbud til ...
39 veckor sedan av Lina035
Hej alla. Jag undrar om det är fler än jag som har svårt att hitta bra resor till egyptern. Vi är sugna på Sharm el sheik men vill helst ha ett fint hotell med frukost. Bara Solresor som har... Hur bokar ni? Vilka sidor har ni sökt på? Vi ...9
4 svar
Solresor eller DeTour till Sharm ...
3 år sedan av Millan2008
Någon som har rest med någon av dem dit? Bra/dåligt? Ville dit under höstlovet och de är de enda som har några resor kvar... Elgona: solresor har alltid bättre hotell.,men ofta rätt mkt dyrare, de e de värt. De tour har jag inga positiva ...4
19 svar
Alkohol på hotellrum Sharm el She ...
2 år sedan av Foppis
... för ett år sedan, all inclusive med Solresor. Vet inte om jag missat något i deras resvillkor, men vi hade en bag inbox med eftersom vi visste att rödvin inte ingår mer än till maten och jag dricker inget annat. Maken hade maltwhiskey med sig ...19
Annons:
All-inclusive i Egypten för barnfamiljer
av Veronicah, 22 jan 2013
Glöm pengaproblem och vardagsbekymmer! Med all-inclusive kan du frossa i mat och dricka utan att tänka på notan. Till och med vissa aktiviteter är inkluderade i priset. Egypten är ...
Egypten bortom dödsångesten
av Handan, 5 nov 2012
En plats med mycket att se och göra. Det finns nog inget bättre man kan göra en kall, mörk januarikväll än att beställa en sista-minuten resa till varmare grader. Valet blev ...
Familjelyx med all-inclusive i Egypten
av Lina, 28 sep 2012
Här är hotellen vi gärna bor på i vinter Egypten är ett fantastiskt spännande land med otroligt många intressanta historiska platser att besöka, paradisstränder att njuta av och ...
Lyxiga charterhotell
av Stine, 18 sep 2012
Sju hotell att skämma bort dig själv på i vinter Det finns många flotta hotell att välja mellan hos charteroperatörerna, och vi har plockat ut de sju bästa. Har du tänkt resa på ...
Relaterade sökningar

solresa februari

,

resa med solresor

,

solresor i februari

,

egypten solresor

Erbjudanden från reseföretag

Resa med barn

All Inclusive Blue Village i Sharm El Sheik

Fritidsresor

All Inclusive Blue Village i Sharm El Sheik
Blue Village Mirabel Beach Resort är ett familjevänligt hotell med All Inclusive. Här finns alla möjligheter till en fulländad semester för hela familjen med aktiviteter och närhet till stranden.

Fritidsresor

Inför resan

Reseförsäkring ingår i bästa bankkortet

ICA Banken

Reseförsäkring ingår i bästa bankkortet
Ta med ett bankkort eller kreditkort från ICA Banken på resan så slipper du onödiga uttagsavgifter och valutapåslag. Använd det redan när du betalar resan, så ingår vår generösa reseförsäkring.

ICA Banken

Kryssning

Hel vecka Nilenkryssning i Egypten fr 13 900

Orientenresor

Hel vecka Nilenkryssning i Egypten fr 13 900
Ett klassiskt kryssningsfartyg tar dig till de historiska pärlorna längs Nilen. Vi besöker faraoniska klippgravar, förtrollande tempel, botaniska trädgårdar och upplever livlig gatuhandel. Avresa varje vecka. pris från 13 900 SEK

Orientenresor

Sol & Bad

All Inclusive Egypten med Ving

Ving

All Inclusive Egypten med Ving
Här väntar allt du kan önska dig av en semester – ett solsäkert klimat, kristallklart vatten och fantastiska sevärdheter. Och vill du ha det riktigt bekvämt kan vi locka med mycket prisvärda All Inclusive-hotell. Klicka och läs mer >>

Ving