Sol och bad i januari?

Av Csmh
11 juli 2014 12:20
Visningar: 5989
Vart ska man resa om man vill ha varmt, soligt, inga moln på himlen och runt 25-30grader i januari? Ej Thailand... Funderade på Mexico men när jag googlar så står det att det kan förekomma regnskurar, samt en vän som var där och dom hade molnigt, allt sånt som jag vill undvika...
Av Muumi
11 juli 2014 16:04
Hej! Jag undrar samma sak. Vart ska man i januari när Thailand inte är aktuellt? För min del kan jag rekommendera Malaysien fast där kommer det också regnskurar men dom varar bara en kort stund och varmt är det ändå. Vietnam är ett annat förslag, där regnar det inte i januari. Hoppas det här har hjälpt dig lite på traven. Jag fortsätter och undrar vart vi ska. Ha det gott!
Av Bibby
11 juli 2014 17:50
Finns aldrig några garantier men nåt som borde vara tämligen fritt från regn och moln är mellanöstern; Dubai, Abu Dhabi, Doha, Muscat, mm
Av Csmh
15 juli 2014 15:47
Tack för alla svar... tyvärr så hittar jag ostadigheter på de resmål som föreslås i januari... Kanske man är bortskämd med medelhavet under sommaren där det inte kommer en droppe regn från maj... får fortsätta leta då eller chansa...
16 juli 2014 00:01
Vad hittade du för ostadigheter med Goa? Räcker inte 10 soltimmar om dagen och 0 regndagar och ca 30 grader eller? :)
Av Bibby
16 juli 2014 05:28
Undrar detsamma om Abu Dhabi.

Nästan oförskämt att ställa en fråga och sen dissa alla svar trots att de är mer än kvalificerade.
Av Kboggio
16 juli 2014 08:36
Större chans att det regnar vid något land i Medelhavet på sommaren än i förenta arab Emiraten.. Det regnade då jag var där, vad vi i Sverige kallar duggregn, det var spännande för befolkningen då det typ aldrig händer...
16 juli 2014 10:23
Atacamaöknen i norra Chile är världens torraste plats.
Det finns enligt uppgift väderstationer där som aldrig någonsin uppmätt en enda droppe regn.
Av Sierra
16 juli 2014 18:14
Citerat från Csmh:
Tack för alla svar... tyvärr så hittar jag ostadigheter på de resmål som föreslås i januari...
Märkligt...
Av Csmh
17 juli 2014 13:01
Citerat från Canada2000:
Vad hittade du för ostadigheter med Goa? Räcker inte 10 soltimmar om dagen och 0 regndagar och ca 30 grader eller? :)
Sorry men Goa är inte intressant... kanske skulle skrivit det...
Av Csmh
17 juli 2014 13:02
Citerat från Bibby:
Undrar detsamma om Abu Dhabi.

Nästan oförskämt att ställa en fråga och sen dissa alla svar trots att de är mer än kvalificerade.
Om du läser tidigare svar så står det just om regn där....
Av Csmh
17 juli 2014 13:03
Citerat från Sierra:
Citerat från Csmh:
Tack för alla svar... tyvärr så hittar jag ostadigheter på de resmål som föreslås i januari...
Märkligt...
Ja visst är det... Kollade även på klart.se den januari som var i år just om olika platser och det var nästan alltid en sol med ett moln...
Av Birgere
18 juli 2014 00:16
Varför slösa tid på att argumentera mot en människa som vägrar lyssna och bara tror på Klart.se ?
Av Hkn
18 juli 2014 01:07
Du blir nog inte nöjd med något annat än detta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Seagaia_Ocean_Dome#mediaviewer/File:SeaGaia_-_Miyazaki_Ocean_Dome_-_inside.jpg

Eller vänta... förlåt. Den har stängt. Men det finns en i Berlin också:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tropical_Islands_Resort#mediaviewer/File:Innenansicht_im_Tropical_Islands.jpg

Så. Mission accomplished.

:: hkn ::

PS. Enligt pålitliga väderdata ( http://bit.ly/1jD6zW2 )har Upington, i Sydafrikas Northern Cape region mest sol av alla platser i världen under januari månad. Inte ologiskt då det vid den tiden är sommar på södra halvklotet. Av döma av dina önskemål är vädret den viktigaste faktorn vid val av resmål, så... enjoy ZA!
Av Muumi
18 juli 2014 11:37
För min del så har jag fått många nya resmål att tänka på och därmed vill jag tacka alla som har lagt tid på att svara. Tusen tack !
18 juli 2014 12:04
Citerat från Muumi:
För min del så har jag fått många nya resmål att tänka på och därmed vill jag tacka alla som har lagt tid på att svara. Tusen tack !
Vad roligt att vi kunde stå till tjänst och att någon blev nöjd :)
Mvh
Av Csmh
19 juli 2014 13:33
Citerat från Birgere:
Varför slösa tid på att argumentera mot en människa som vägrar lyssna och bara tror på Klart.se ?
Vilken otrevlig ton du har. Jag skriver och frågar därför att jag vill inte råka ut för det som jag råkade ut för på min semester i Thailand förra året i januari, det var regn och molnigt flera dagar och jag vill inte ha det.
Av Csmh
19 juli 2014 13:37
Väldigt otrevlig ton från flera här. Trodde det kunde vara ett schysst forum där man diskuterade saker men bara för att jag inte gillade förslagen så blir ni sura?
Jag vill inte vara med om samma sak som jag var förra året i Thailand då det var varmt MEN mol och regn, det är för mig helt värdelöst särskillt då jag lider av D- vitamin brist och gärna vill få till mig så mycket som möjligt av det och NEJ jag kan inte äta D-vitamin tillskott då D-vitamin utvinns ur fårull och jag har astma som förvärras av det.
20 juli 2014 01:06
Inte är det så otrevlig ton heller, du får ta det med lite ro. Men du skrev ju själv lite snorkigt: "Tack för alla svar... tyvärr så hittar jag ostadigheter på de resmål som föreslås i januari..." även fast det inte fanns några "ostadigheter" i vissa av svaren...;)

Vi försöker bara hjälpa till och att några kanske skojar till det ska man inte ta så allvarligt. Att sen andra kanske letar och letar och sen får ditt svar kan ju också tyckas att du då har otrevlig ton i så fall.

Det ordnar sig säkert och du hittar säkert någon bra resa utan moln men nuförtiden kan man aldrig vara säker då vädret ändras lite här och var också.
Lycka till.
Mvh